Антон Лягушкін
інженер-машинобудівник

Газ із відходів деревини та вугілля – як починалася газифікація в Україні ХІХ століття

У другій половині ХІХ – на початку ХХ століття горючий газ в містах України використовували тільки для освітлення: як у приміщеннях, так і на вулиці. В той час цей газ іще не добували із землі – його виготовляли із відходів деревини чи кам'яного вугілля на спеціальних газових заводах – газівнях. Перший газовий завод на теренах сучасної України 165 років тому, в 1858 р. почав працювати у Львові. Наступні газові підприємства відкрилися в Одесі та Станіславові

Будівничі львівського водогону – Оскар Смрекер та Станіслав Александрович

Більшість дослідників вважають, що перший гравітаційний водогін у Львові з’явився на початку ХV ст. В той же час, є дані, що перший самопливний водогін був збудований іще у князівському Львові біля 1292 року. Насправді централізований водогін із насосною подачею води у Львові почав працювати лише у 1901 році. Серед його творців – австрійський інженер із сучасної Словенії Оскар Смрекер та місцевий фахівець Станіслав Александрович

Світло та темрява. Історія електрики у Львові

16 жовтня 1918 року останній імператор Австро-Угорщини Карл зрікся престолу, що стало початком розпаду імперії. Почалася боротьба за владу над Львовом між українцями та поляками. Міська електрівня на Персенківці та міська газівня визнавалися сторонами нейтральними. За домовленістю ці заклади були оголошені екстериторіальними, а їх працівники забезпечувалися відповідними посвідченнями із правом вільного пересування містом. Нейтральність електрівні та газівні забезпечували спеціальні комісії, де було по троє українців та поляків, які постійно перебували на підприємствах. Утім, під час авіанальоту на позиції українських військових польський літак випадково скинув бомбу на електровню

Антон Лягушкін: Бій під Крутами. Залізничний аспект

Бій під Крутами – один із найбільш відомих епізодів Української революції 1917–1921 років. Він відбувся 29 або 30 січня 1918 року біля залізничної станції Крути на той час Московсько-Києво-Воронезької залізниці (нині – Південно-Західної залізниці). У цьому матеріалі – про те, чому станція Крути мала стратегічно важливе значення

"Рогатий" транспорт в українських містах

Першу в Україні тролейбусну лінію відкрито 86 років тому – 5 листопада 1935 року в Києві. На урочистому відкритті тролейбусної лінії, як поєднала Київський трамвайний завод імені Домбаля та площу Льва Толстого було присутнє вище керівництво Української РСР. Так в Україні почалася ера «рогатого» електротранспорту.

Перші залізниці і перші залізничні катастрофи в Україні

Перші залізниці на сучасній території України з’явилися протягом 1860-х років – це була залізниця із Відня через Краків до Львова і Чернівців. На Наддніпрянщині перші колії поєднали Курськ із Харковом, Києвом і Одесою. В кінці 1860-х років сталися і перші залізничні катастрофи, про які я Вам і розповім.

Антон Лягушкін: Станція Гнівань: як не сталась найбільша залізнична катастрофа в історії України

7 червня 1991 року могло стати чорним днем в історії залізничного транспорту України. Якби не професіоналізм, винахідливість і, скажемо чесно, героїзм працівників станції Гнівань рахунок жертв залізничної катастрофи міг іти якщо не на сотні, то на десятки…