Спецпроект

Найбільший музей Нідерландів виклав всю колекцію в Інтернет

Рейксмюзеум - голандський Державний музей, розташований в Амстердамі, - протягом кількох останніх років займався оцифруванням своєї колекції творів мистецтва, і зараз зробив її доступною в Інтернеті. Знімки експозицій у високій роздільній здатності може завантажити безкоштовно будь-який бажаючий.

Про це пише hitech.vesti.ru.

Оцифровку матеріалів ведуть багато музеї, архіви та бібліотеки. Але відвідувачам сайтів, як правило, вони дозволяють завантажувати тільки зображення низької якості, щоб їх не можна було роздрукувати на плакатах, або нанести на кружки, футболки та іншу сувенірну продукцію. Рейксмюзеум вирішив першим порушити сформовану практику, виклавши у відкритий доступ онлайн-колекцію з понад ста тисяч експозицій у високій роздільній здатності.

"Ми державна установа, тому предмети мистецтва, які у нас є, - це власність кожного, - говорить директор колекцій музею Тако Діббітс, - З появою Інтернету стало складно стежити за дотриманням авторських прав, тому ми вирішили, що нехай краще у людей буде дуже гарне високоякісне зображення "Молочниці" Вермеєра із зібрання Рейксмюзеума, ніж дуже погана репродукція ". Мета музею - додавати на сайт по 40 тисяч зображень на рік, поки не буде оцифровано всю колекцію, яка охоплює вісім століть.

Рейксмюзеум був заснований в 1808 році братом Наполеона I, королем Голландії Луї Бонапартом. У 2013 році головний художній музей Амстердама відкрився після реконструкції, що тривала близько десяти років. Ключові експонати Рейксмюзеума - "Нічна варта" Рембрандта, "Клітка з папугою" Яна Стіна, "Сімейний портрет Ісаака Маси і його дружини" Франса Хальса, "Жінка з дитиною в коморі" Пітера де Хоха і "Млин у Вейк-бей-Дюрстеде" Рейсдала.

Оцифруванням предметів мистецтва займається і Google в рамках проекту Art Project, який був запущений в 2011 році. Онлайн-галерея налічує понад 30 тисяч фотографій експозицій, які можна побачити в найменших подробицях - картини, скульптури, фотографії та об'єкти сучасного мистецтва.

Пам’яті Ольги Стокотельної: "Нехай назавжди твоє добре ім’я буде між людьми"

В історії українського Руху опору 70-80 років ХХ століття особливе місце належить Ользі та Павлові Стокотельним – особам, які були відданими ідеалам вільної та незалежної України й поєднали своє життя з відомими дисидентами, правозахисниками Надією Світличною та Миколою Горбалем. У квітні цього року Ользі та Павлові мало б виповнитися 162… Саме так двійнята Стокотельні рахували свої роки. Та не судилась. 20 грудня 2023 року Ольга покинула цей світ. Цьогоріч Павло вперше за 81 рік буде свій день народження зустрічати сам.

Як співробітники КГБ намагалися зробити з Івана Багряного «червоного»

У 1950–1960-х роках органи МГБ/КГБ СССР намагалися схилити до співпраці, відмови від антирадянської діяльності й повернення до Радянського Союзу діячів культури, науки і літератури, які опинилися в еміграції. А в разі невдачі розробляли заходи з їх компрометації і навіть ліквідації. Одним із об'єктів такої оперативної розробки був відомий політичний діяч і письменник Іван Багряний.

"Звичайний фашизм": розбір тез про "священную войну" Росії проти України та Заходу

Один із важливих етапів у формуванні російської квазірелігійної доктрини "русского мира", яка за задумом має стати офіційною державною та релігійною ідеологією путінської Росії, відбувся 27 березня 2024 року. У цей день сталася знакова подія – у Залі церковних соборів Храму Христа Спасителя у Москві під головуванням Московського патріарха Кирила було офіційно затверджено "Наказ XXV Всесвітнього російського народного собору", який отримав назву "Настоящее и будущее Русского мира".

Німецька весна на Слобожанщині: війська кайзера та українські гайдамаки в спогадах місцевих

Весна 1918 року. Імперська армія Німеччини та Збройні сили Австро-Угорщини разом з Армією УНР звільняють Українську Народну Республіку від більшовиків. Українсько-німецький наступ пролягав через Слобожанщину і зупинився в районі села Лиски. Публікуємо спогади місцевих мешканців, які були свідками визволення Харківщини.