Спецпроект

Римський Колізей здали в оренду на 15 років

Італійський прем’єр-міністр Сільвіо Берлусконі передав Колізей у приватні руки в обмін на 25 мільйонів євро.

Уряд Італії на чолі з Сільвіо Берлусконі передав римський Колізей в оренду приватному підприємцю, власнику компанії Tod's (шкіряне взуття й сумки) Дієґо делла Валлє.

Директор модного бренду отримав право на проведення реконструкції пам'ятки культури світового значення, пише УП.Життя з посиланням на Газету.ru i Corriere della Sera.

Угода з владою Італії, підписана строком на 15 років, передбачає, що делла Валлє виступить спонсором реконструкції і вкладе в неї 25 млн євро.

За оцінками міністерства культури Італії, ремонт Колізею має зайняти не більше двох-трьох років. Група Tod's, яка буде оплачувати всі витрати, необхідні для поновлення історичної пам'ятки, має намір розпочати реконструкцію вже у другій половині 2011 року.

Колізей та інші пам'ятки Італії можна подивитися у 3-D в панорамах Google

Підписаний Дієго делла Валле і владою країни контракт викликав палке обговорення в італійських ЗМІ.

Незважаючи на те, що сам бізнесмен неодноразово заявляв про те, що не розглядає відновлення Колізею "як спосіб заробити", за умовами угоди компанія отримає низку ексклюзивних переваг в обмін на свої багатомільйонні інвестиції.

Львівська облрада віддала замок князів Острозьких в оренду на 50 років

Як зазначає Corriere della Sera, Рим надав делла Валле унікальне право на використання зображення Колізею в комерційних цілях; крім цього, підприємець зареєструє новий товарний знак - "Друзі Колізею" (Amici del Colosseo) і зможе розміщувати логотип Tod's на входах до амфітеатру.

Рішення влади надати подібні права бізнесменові, тісно пов'язаному з Сільвіо Берлусконі, стало причиною невдоволення Італійської Трудової Спілки (UIL) - впливової соціалістичної профспілки, яка подала скаргу в прокуратуру Риму.

У профспілці вважають, що операція з передачі Колізею делла Валлє порушує закон, оскільки - відповідно до конституції Італії - Колізей може належати тільки державі.

Роми. Ті, що пройшли крізь Голокост

В ніч з 2 на 3 серпня 1944 року в таборі смерті Аушвіц-Біркенау нацисти за кілька годин знищили в газових камерах 3,5 тисячі ув’язнених ромів. Тільки у цьому таборі за роки війни було знищено більш 20 тисяч ромів з 14 країн Європи. Рішенням конференції найбільших ромських організацій світу цей день оголошено Міжнародним днем пам’яті жертв геноциду ромів. В Україні цю дату офіційно встановлено постановою Верховної Ради в 2004 році.

Леся Бондарук: «Справа Юрія Дмитрієва не в обвинуваченні, а в замовленні проти нього…»

«Правда – найдієвіший спосіб проти брехні та беззаконня. Безсовісність Кремля сягає свого апогею. Безсовісно і безцеремонно вони проводять попередню імперську політику, намагаються з «гебешною удалью» викручувати руки новим незалежним державам. Мені соромно… А всередині Росії вирощується новий культ – Путінсько-поліцейський. Гебісти та інші силовики обнагліли вище можливого. Знову починається гонка озброєння, починаються шпигунські процеси… У країні нагнітається істерія «екстремізму», під цю дудку відбуваються найпідліші речі…»

Мустафа Джемілєв: Коли в історії людства окупанти йшли із зайнятої території самовільно та без тиску?

Сталінська депортація у дитячому віці до Середньої Азії, 15 років у тюрмах та колоніях, 303 дні голодування та внесок у повалення радянського союзу, повернення до Криму та створення системи органів національного самоуправління, окупація півострова Росією та заборона в’їзду на Батьківщину, врешті-решт статус живої легенди. Це невичерпний перелік біографічних віражів лідера кримськотатарського народу Мустафи Джемілєва.

Перші залізниці і перші залізничні катастрофи в Україні

Перші залізниці на сучасній території України з’явилися протягом 1860-х років – це була залізниця із Відня через Краків до Львова і Чернівців. На Наддніпрянщині перші колії поєднали Курськ із Харковом, Києвом і Одесою. В кінці 1860-х років сталися і перші залізничні катастрофи, про які я Вам і розповім.