Тимоті Снайдер звинуватив Колесніченка у порушенні авторських прав

Професор Єльського університету Тимоті Снайдер заявляє про порушення своїх авторських прав з боку народного депутата України від Партії регіонів Вадима Колесніченка, вимагає вибачень і знищення всіх паперових копій його книги.

Про це йдеться в офіційній заяві Снайдера, переданій УНІАН.

Зокрема, професор зазначив: "З подивом дізнався, що моя стаття з блогу в New York Review of Books була передрукована в збірці "ОУН і УПА: дослідження про створення "історичних" міфів" (Київ, 2012). Зазвичай, я не проти передруку своїх матеріалів на інші мови - але за однієї умови: дотримання авторських прав".

Професор Єльського університету зазначає, що досі всі його україномовні публікації - статті в журналі "Критика" і дві книги у видавництві "Грані-Т" - дотримувалися цього правила.

"Але воно було грубо порушено укладачами збірника, - пише Снайдер. - Видавці цієї книги - Міжнародний антифашистський фронт і Міжнародний благодійний фонд Дніпро-Січ (його співголовою є Вадим Колесніченко) - зверталися до мене за дозволом на передрук цього матеріалу, але я їм відмовив".

Тому, на думку Снайдера, поява цього матеріалу в згаданому збірнику не може кваліфікуватися інакше, як грубе порушення його авторських прав.

Крім того, зазначає професор, "вони двічі ввели в оману потенційних читачів: по-перше, назвавши мій матеріал "наукові статті" (насправді, це є записом в блозі, яка має свої правила і жанр, що відрізняється від академічної публікації), по-друге, перекрутивши послідовно протягом всієї книги моє прізвище (Шнайдер замість Снайдер)".

Снайдер підкреслив, що Україна зараз переживає не найкращі часи і як ніколи потребує дотримання правил цивілізованої поведінки.

"Це стосується, зокрема, такого чутливї і вибухонебезпечнї ділянки, як історична пам'ять та історична політика. Поведінка видавців збірника ОУН і УПА не є взірцем ні цивілізованості, ні чуттєвості. Воно завдає шкоди не тільки особисто мені, а й самій Україні та її образу у всьому світі", - зазначив професор Єльського університету.

У своїй заяві він вимагає від видавництва - і особисто від народного депутата Колесніченка, співголови Міжнародного антифашистського фронту і автора передмови до цього збірника - публічно вибачитися за порушення його авторських прав, а також зняти цю книгу з інтернету і знищити всі її паперові копії.

В протилежному випадку Снайдер вважає можливим розглядати варіанти захисту своїх прав за допомогою юридичних засобів.

Конспект одного з виступів Тимоті Снайдера в Україні читайте в розділі "Тексти"

Гомельська офіцерська сотня: союзник чи ворог української держави?

1 березня 1918 року Гомель зайняли німецькі війська відповідно до Берестейського договору, а через кілька днів він був переданий разом з повітом до Української Народної Республіки. За тиждень до вступу німців Гомельський революційний комітет та Поліський комітет РКП(б) терміново евакуювались на схід.

Бандера і спорт: вболівав за «Мюнхен-1860», грав у баскетбол, обожнював лижі

Про життя Степана Бандери відомо чимало – що про український період і діяльність тут, що про польське та німецьке ув’язнення та життя в еміграції. Одна з частин біографії провідника, яка не має належного дослідження й бодай однієї цільної статті, – зацікавлення Бандерою спортом. Більшість історій вже обросла легендами та міфами. Що не дивно, коли мова йде про таку постать.

Як наші Казань брали. Українське військо в Татарстані

«Скоро всіх набралося до 3000 добре озброєних українців, при 3-х гарматах, які притягли українці гарматники другого запасового дивізіону… Коли всі зібралися коло штабу округи, то пред'явили кацапам ультиматум, що, як через півгодини не випустять заарештованих українців, то розіб'ють все місто. Кацапи, налякані відвагою українців, зараз звільнили голову й представників»

Як працює «Історична правда з Вахтангом Кіпіані»

Володимир Молодій працював у «Історичній правді» журналістом і сценаристом з 2015 по 2019 рік, а програма існує вже понад сім років. Для MediaLab він поговорив із Вахтангом Кіпіані та командою про появу програми, зміну форматів, напрацювання підходів до роботи з історичними сюжетами, пошук локацій, реквізиту та акторів для зйомок. Всі ці завдання можна вирішити маючи мотивацію та розуміння місії проєкту.