Спецпроект

Автомобілі олігарха-втікача віддадуть у музей. ФОТО

В Узбекистані буде створено музей ретро-автомобілів. Основу експозиції складуть машини, конфісковані у бізнесмена Дмитра Ліма.

Про це повідомляє узбецька служба Радіо Свобода

Всього, за даними радіостанції, музею планується передати 77 автомобілів з особистої колекції Ліма.

Ретро-автомобіль колишнього олігарха

Дмитро Лім (узбецький підприємець корейського походження), за інформацією Uzmetronom, був одним з найбагатших людей Узбекистану. Він володів мережею оптово-роздрібних ринків, а також, як зазначалося, "рядом інших комерційних структур торгово-посередницького напрямку".

У 2010 році його, за даними видання, звинуватили в ухилянні від сплати податків та інших злочинах, результатом якого стало нанесення великої  шкоди державі.

Сума збитку була оцінена в 607 мільярдів сумів (близько 226 мільйонів доларів). Бізнесмен залишив країну (імовірно, він виїхав до США).

Дмитро Лім - колишній узбецький бізнесмен. Фото himoyachi.at.ua

Звинувачення на адресу Ліма були висунуті в період кампанії проти "олігархів", організованої узбецькою владою. Вона почалася після виступу президента Іслама Карімова, який заявив, що майнова нерівність громадян провокує соціальну напругу. "Олігархів у нас не буде, - заявив він. - Якщо хтось цього ще не зрозумів, нехай має на увазі".

Майно бізнес-структур, що належали Ліму, за інформацією Uzmetronom, було конфісковано в рамках відшкодування завданих державі збитків. Будівлі, в яких розміщувалися ці організації, будуть передані на баланс державних органів.

Автомобілі, що належали бізнес-структурам (в даному випадку мова йде про сучасні, а не про ретро-машинах), отримав Державний митний комітет. 

Як відомо, у 2011 році в Запоріжжі відкрили приватний музей ретро-автомобілів першої половини XX сторіччя.

Роми. Ті, що пройшли крізь Голокост

В ніч з 2 на 3 серпня 1944 року в таборі смерті Аушвіц-Біркенау нацисти за кілька годин знищили в газових камерах 3,5 тисячі ув’язнених ромів. Тільки у цьому таборі за роки війни було знищено більш 20 тисяч ромів з 14 країн Європи. Рішенням конференції найбільших ромських організацій світу цей день оголошено Міжнародним днем пам’яті жертв геноциду ромів. В Україні цю дату офіційно встановлено постановою Верховної Ради в 2004 році.

Леся Бондарук: «Справа Юрія Дмитрієва не в обвинуваченні, а в замовленні проти нього…»

«Правда – найдієвіший спосіб проти брехні та беззаконня. Безсовісність Кремля сягає свого апогею. Безсовісно і безцеремонно вони проводять попередню імперську політику, намагаються з «гебешною удалью» викручувати руки новим незалежним державам. Мені соромно… А всередині Росії вирощується новий культ – Путінсько-поліцейський. Гебісти та інші силовики обнагліли вище можливого. Знову починається гонка озброєння, починаються шпигунські процеси… У країні нагнітається істерія «екстремізму», під цю дудку відбуваються найпідліші речі…»

Мустафа Джемілєв: Коли в історії людства окупанти йшли із зайнятої території самовільно та без тиску?

Сталінська депортація у дитячому віці до Середньої Азії, 15 років у тюрмах та колоніях, 303 дні голодування та внесок у повалення радянського союзу, повернення до Криму та створення системи органів національного самоуправління, окупація півострова Росією та заборона в’їзду на Батьківщину, врешті-решт статус живої легенди. Це невичерпний перелік біографічних віражів лідера кримськотатарського народу Мустафи Джемілєва.

Перші залізниці і перші залізничні катастрофи в Україні

Перші залізниці на сучасній території України з’явилися протягом 1860-х років – це була залізниця із Відня через Краків до Львова і Чернівців. На Наддніпрянщині перші колії поєднали Курськ із Харковом, Києвом і Одесою. В кінці 1860-х років сталися і перші залізничні катастрофи, про які я Вам і розповім.