Спецпроект

Мінський музей ляльок перетворився на музей-трансформер

Музей ляльок при Білоруському державному театрі ляльок перетворився на музей-трансформер. Побачити оновлений варіант першого в своєму роді іграшкового комплексу можна буде вже 12 січня.

Про це пише "Белорусское телеграфное агентство".

 

Нові щити, плакати та освітлення - переоснащення музею відбулося вперше за 18-річну історію його існування. Звичним варіантом з шафами та посадженими в них ляльками сучасників не здивуєш. А ось трансформація простору в різних площинах - нове навіть для досвідченого глядача.

Ексклюзивною вважається і нова гратчаста підвісна стеля. "Вона дуже зручна у роботі, до неї кріпляться ляльки. Конструкція дозволяє кардинально міняти планування. Тобто з кожною виставкою буде створюватися відчуття, що потрапляєш в інший музей", - каже головний художник театру Валерій Рачковський.

Відвідувачі зможуть оцінити не тільки модернізований образ музею. Глядачам приготували ще один подарунок - оновлену експозицію. У виставковій залі представлені реставровані ляльки кращих вистав, знакових для історії театрального мистецтва країни. "Симон-музика", "Дід і журавель", "Цар Ірод", всього в експозиції налічується близько 100 експонатів з 25 вистав. "Ми не думали, що з'явиться такий великий обсяг роботи. Ляльки треба було переодягати, перефарбовувати, ремонтувати. Це все робили наші бутафорські цехи", - сказав директор театру Євген Клімаков.

Дерев'яні ляльки, герої з пап'є-маше, маріонетки - ляльки на виставці відрізняються і за матеріалом, і за розміром. Наприклад, найлегший експонат важить 300 г, а найважчий - 50 кг. Такою лялькою управляли кілька людей одночасно. Серед новинок - макет спектаклю "Майстер і Маргарита".

За традицією до початку сезону музей завжди готує нові виставки, але завдяки нинішнім технічним можливостям знайомства з театральними скарбами будуть проходити частіше. "Зараз ми плануємо проводити оновлення експозиції раз на півроку. У нас в запасниках дуже багато ляльок. Є чим дивувати", - зазначив Євген Клімаков.

Музей ляльок - не єдиний в Білорусі. В обласних лялькових театрах починають проводитися подібні експозиції.

 

Як гетьман Скоропадський 8 років водив за носа чекістів

Операція ГПУ УССР під назвою "Т-3" розтягнулася в часі майже на десять років. Чекісти встановили оперативний контакт з генерал-хорунжим Армії УНР Миколою Гоголем-Яновським. Його контакти і листування з Сергієм Шеметом, провідним діячом гетьманського руху за кордоном, наближеною до гетьмана особою і багаторічним особистим секретарем Павла Скоропадського, неабияк зацікавили чекістів. В ГПУ йому дали оперативне псевдо "Українець".

Військовий цвинтар у Львові. Що стало предметом суперечки

Львів майже щодня прощається із загиблими захисниками. На Марсовому полі вже поховані близько 800 Героїв, які віддали своє життя у російсько-українській війні. Це місце стало символом відваги й самопожертви, що нагадує про високу плату за свободу. У Львівській міськраді оголосили конкурс та обрали проєкт військового цвинтаря, який має стати місцем "сили та спокою". Натомість у місті почалися жваві суперечки щодо вибору проєкту-переможця.

8 травня 2024 - Кінець Другої світової війни та війна Росії проти України

У Німеччині та на Заході панувало переконання, що висновок із Другої світової війни - через велику кількість жертв та страждань, у Європі ніколи знов не має бути війни - поділяє так само й Росія. При цьому ігнорували, що ще в часи СРСР цей погляд був лише частиною вшанування пам'яті, яку затьмарювало сприйняття війни як тріумфальної перемоги над фашизмом. Страждання й жертви серед військових і цивільних не сприймались в якості застереження від нової війни, насамперед вони слугували підкресленню величі та значимості радянської держави.

Пам’ять про Голокост як зброя гібридної війни

Однією з цілей російського вторгнення було проголошено "денацифікацію України" – ліквідацію "режиму, який глорифікує нацистських поплічників", що автоматично означає співвідповідальність за Голокост. Надалі трагедії сучасної війни почнуть затьмарювати у пам'яті людей трагедії ХХ сторіччя. Це призведе до абсолютно іншого виміру конкуренції пам'ятей, яка до цього обмежувалася жертвами тоталітарних режимів минулого.