АНОНС: виставка «Утопія тоталітаризму. Реальні світи Орвела: від СРСР до РФ» ПЕРЕНОСИТЬСЯ

Відвідувачі виставки побачать раритети епохи, які наочно демонструють те, якими різноманітними способами пропаганда просочується в усі сфери людського життя.

Про це "Історичній Правді" по відомили в НМІУ.

 

В антиутопічному романі "1984" англійського письменника та публіциста Джорджа Орвелла змальовано тоталітарний режим, який цілком ігнорує базові гуманістичні принципи.

Влада на сторінках твору утверджується за допомогою безкінечної війни, терору, залякування та інформаційного одурманення населення.

Події, що розгортаються в романі, і низка символів дуже нагадують відповідні в Радянському Союзі, з його авторитарною однопартійною диктатурою, культом особи, концентраційними таборами й широко розгорнутим терором проти суспільства.

Виставковий проект візуалізує відвідувачеві два світи. Перший – Уінстона Сміта (головного героя твору), людини, яка багато років живе в закоренілому тоталітарному суспільстві, де постійно присутні тривога, страх і біль.

Другий – реалії радянської і російської систем, ідеологія яких полягає в максимальному розширенні зон впливу та утвердженні свого злочинного устрою шляхом поширення масової пропаганди з 1920-х рр. і до сьогодення, особливо на українських землях.

Куратор виставки Андрій Гуменюк, старший науковий співробітник Відділу історії України ХХ ст.

Час: 19 серпня, понеділок, з 15:00

Місце: Національний музей історії України, вул. Володимирська, 2., м. Київ

Контакт: 0962818285 (Валентина)

В оці тайфуна. Як проголосили Акт Злуки

У цей день здавалося, що буревії історії втомилися і зупинили свій руйнівний рух. Насправді над Київом зупинилося "око тайфуну", де вітру може не бути. Навколо ж української столиці усе пригиналося від буревіїв.

Незалежність №1: Коли Грушевський її оголосив, чому Винниченко сумнівався, а Єфремов був проти

У перші дні 1918 року – 9 січня за старим стилем (22 січня за новим) – в умовах військової агресії проголошено незалежну республіку Україна.

Година папуги. Сумне Різдво

Комусь із бранців Козельська безіменний дух здавався недостатньо авторитетним. То врешті-решт табором пішла нова мода: викликати дух маршала Юзефа Пілсудського. Добєслава Якубовіча дух «Діда» засмутив: «Адже на питання, у кого ти мешкаєш, дух Пілсудського надав прізвище: Кєрсновські чи Кєрнойські. Мене це непокоїть, багато думав про це різне недобре».

Ян Палах: Смолоскип №1

Лібуше Палахова, продавчиня магазину в невеличкому містечку Вшетати, після робочого дня прийшла додому й увімкнула радіоприймач. Був звичайний будній день, 16 січня 1969 року. По радіо передали дивну звістку: у Празі «студент філософського факультету Я. П. вчинив самоспалення». «Який жах…» подумала пані Лібуше але не надала цьому повідомленню надмірної уваги. Ранковим потягом вона мала їхати до Праги на зустріч з сином – Яном Палахом, щоб піти по магазинах і вибрати йому капелюха.