У Могилянці - конференція про Київ 1860-1920 років. ПРОГРАМА

У Києво-Могилянській академії відбудеться конференція "Живучи в модерному місті: Київ кінця ХІХ – середини ХХ століть".

Про це повідомляють організатори.

Виступи спікерів об'єднані за темами:

- "Ідентичності киян: на межі національних і локальних проектів",
- "Київ як поле культурних і політичних практик",
- "Київські образи та їх творці",
- "Ідеологізація міського простору",
- "Повсякденне життя і обивательські практики",
- "Місто в період політичних катаклізмів",
- "Вплив процесів модернізації на розвиток міста".

Завершальною подією конференції стане круглий стіл "Про що мовчить "Старий Київ"?" за участю Оксани Забужко, Михайла Кальницького, Арсенія Фінберга.

Час і місце: 10-12 грудня 2015 року. Київ, Центр польських та європейських студій НаУКМА, вул. Волоська, 10 (метро "Контрактова площа").

Вхід вільний.

ПРОГРАМА:

10.12.2015 – четвер

18:00-20:00 – "Збереження історичних пластів сучасного Києва": розмова з Ганною Бондар, в.о. Директора департаменту містобудування та архітектури КМДА

11.12.2015 – п’ятниця

9:30-11:30 Київ як поле культурних і політичних практик

Модераторка: Олена Бетлій
Інна Булкіна. – До історії київських поетичних антологій
Остап Середа. ­ Музичний театр і культурна політика у Києві в період "Великих реформ" (1860­-1870­-ті рр.).
Ольга Мартинюк. ­ Електоральні зібрання у Києві 1906-­1912 рр. як практика демократії
Дискутант: Сергій Єкельчик.

11:45­-13:45 Київські образи та їх творці

Модератор: Максим Яременко
Євгенія Сарапіна.­ Shaping and Transformations of Kyiv Collective Memory Mithologems: a Case Study of Kyiv Guidebooks
Катерина Диса.­Представлення образу сучасного міста в путівниках по Києву межі ХІХ-­ХХ ст.
Ольга Скороход.­ Київ у Лютневій революції: переусвідомлення унікальності та кристалізація українськості
Віталій Масненко.– Київ та "образ Києва" у житті та ментальному просторі В’ячеслава Липинського
Дискутантка: Інна Булкіна.

15:00­-17:00 Ідентичності киян: на межі національних і локальних проектів

Модераторка: Ольга Скороход
Олег Купчик. ­ Місця пам’яті азербайджанців у м. Києві в контексті їх громадсько­політичної активності в 1900–1920 рр.
Mariusz Korzeniowski.­Polacy w życiu kulturalnym Kijowa w latach pierwszej wojny światowej
Dariusz Tarasiuk.­Działalność polityczna Polaków w Kijowie w 1917 r.
Ірина Мелешкіна. ­ Театр "Кунст Вінкл" (1922-1928). Побутування єврейського театру у Києві І третини ХХ ст.
Дискутантка: Олена Бетлій

17:30­-19:00 Ідеологізація міського простору

Модераторка: Катерина Диса
Сергій Біленький. ­ Імперський урбанізм на пограниччі: Київ, 1800-­1905
Світлана Шліпченко. ­ Порядок і Форма: Просторові і соціальні трансформації міського парку
Сергій Єкельчик. ­ "Люба сестронько, милий братику": Хто, як і для чого відбудовував Хрещатик
Дискутантка: Наталя Шліхта

12.12.2015 – субота

9:30­-11:15 Вплив процесів модернізації на розвиток міста

Модераторка: Ольга Гнидюк
Стефан Машкевич. ­ The Role of Public Transportation in Pre­revolutionary Kiev
Анатолій Мельник. ­ Санітарно­епідеміологічна ситуація у м. Києві (1870­ті - 1880­ті)
Анна Тютюнник. ­ Організація допомоги психічнохворим у Російській імперії на прикладі будинку для божевільних Кирилівських богоугодних закладів (від заснування до 1917 р.)
Марина Кібальна. ­ Popular Science in Kyiv in the late 19th- early 20th century
Дискутантка: Катерина Диса

11:30­-13:00 Повсякденне життя і обивательські практики

Модератор: Віталій Скальський
Тетяна Водотика. ­ Зайнятість як повсякденна практика киян другої чверті ХІХ століття: еволюція та розвиток структури
Анастасія Боженко. ­ Модерне місто як символ свята: простір дозвілля киянина у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.
Станіслав Могильний. ­ Гумор та сатира на сторінках київської преси початку ХХ століття: образи політики та повсякденного життя
Дискутантка: Катерина Кобченко

14:00-­15:30 Місто в період політичних катаклізмів

Модератор: Сергій Єкельчик
Гвідо Гаусманн. ­ Kyiv and the Dnipro at the Beginning of the 20th century. Enquiring the Environmental Approach to Urban Studies
Віталій Скальський. ­ Весняна повінь на Дніпрі 1917 р.
Яна Купчик. ­ Діяльність Київської міської думи по охороні громадського порядку у період революції
Тетяна Шевченко. - "С самого раннего возраста воспитывала я своего сына в коммунистическом и революционном духе'": „біле" київське міщанство в лещатах радянської держави
Дискутантка: Ольга Мартинюк

15:45­-17:15 Жіноче досвідчення міста

Модераторка: Ольга Мартинюк
Катерина Кобченко. ­ Жіноче студентство Києва кінця ХІХ – початку ХХ ст.: сторінки соціальної топографії
Олена Бетлій. – Буття киянкою в роки Першої світової війни
Ольга Гнидюк. ­ Материнство і дитинство у повоєнному місті: Київ
Дискутантка: Оксана Кісь

18:00-19:30 – круглий стіл: "Про що мовчить "Старий Київ"?" Учасники: Оксана Забужко, Михайло Кальницький, Арсеній Фінберг

Подія відбувається за підтримки представництва Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні.

Афіша заходу

Як гетьман Скоропадський 8 років водив за носа чекістів

Операція ГПУ УССР під назвою "Т-3" розтягнулася в часі майже на десять років. Чекісти встановили оперативний контакт з генерал-хорунжим Армії УНР Миколою Гоголем-Яновським. Його контакти і листування з Сергієм Шеметом, провідним діячом гетьманського руху за кордоном, наближеною до гетьмана особою і багаторічним особистим секретарем Павла Скоропадського, неабияк зацікавили чекістів. В ГПУ йому дали оперативне псевдо "Українець".

Військовий цвинтар у Львові. Що стало предметом суперечки

Львів майже щодня прощається із загиблими захисниками. На Марсовому полі вже поховані близько 800 Героїв, які віддали своє життя у російсько-українській війні. Це місце стало символом відваги й самопожертви, що нагадує про високу плату за свободу. У Львівській міськраді оголосили конкурс та обрали проєкт військового цвинтаря, який має стати місцем "сили та спокою". Натомість у місті почалися жваві суперечки щодо вибору проєкту-переможця.

8 травня 2024 - Кінець Другої світової війни та війна Росії проти України

У Німеччині та на Заході панувало переконання, що висновок із Другої світової війни - через велику кількість жертв та страждань, у Європі ніколи знов не має бути війни - поділяє так само й Росія. При цьому ігнорували, що ще в часи СРСР цей погляд був лише частиною вшанування пам'яті, яку затьмарювало сприйняття війни як тріумфальної перемоги над фашизмом. Страждання й жертви серед військових і цивільних не сприймались в якості застереження від нової війни, насамперед вони слугували підкресленню величі та значимості радянської держави.

Пам’ять про Голокост як зброя гібридної війни

Однією з цілей російського вторгнення було проголошено "денацифікацію України" – ліквідацію "режиму, який глорифікує нацистських поплічників", що автоматично означає співвідповідальність за Голокост. Надалі трагедії сучасної війни почнуть затьмарювати у пам'яті людей трагедії ХХ сторіччя. Це призведе до абсолютно іншого виміру конкуренції пам'ятей, яка до цього обмежувалася жертвами тоталітарних режимів минулого.