Галериста Євгена Березницького звинуватили у привласненні картини Ади Рибачук

Фонд збереження культурної спадщини художників Ади Рибачук та Володимира Мельниченка стверджує, що картину "Закохані" вкрадено з майстерні Національної спілки художників України і нещодавно виявлено у галереї Людмили Березницької за підписом іншої людини. Євген Березницький назвав ці звинувачення наклепом

Фонд збереження культурної спадщини художників Ади Рибачук та Володимира Мельниченка повідомив про те, що картину Рибачук "Закохані" було вкрадено з майстерні Національної спілки художників України (НСХУ) минулого року і нещодавно виявлено у галереї Людмили Березницької за підписом іншої людини.

 

Робота була створена у селищі Кара на Крайній Півночі СРСР у 1959 році. Розмір полотна — 4 на 2,5 метра. Потім картина потрапила до Києва, де тривалий час зберігалася у майстерні НСХУ. Востаннє Володимир Мельниченко бачив її у серпні 2020-го.

За словами голови фонду Ксенії Кравцової, вони навмисно не зчиняли галасу через зникнення полотна, оскільки не сумнівалися, що завдяки своїм значним розмірам воно рано чи пізно десь буде помічено. "Ми були впевнені — робота знайдеться. І ось вона знайшлася. У галереї Людмили Березницької. Нові власники стверджували, що це робота… Віктора Зарецького. Ба більше, на картині з'явився підпис Зарецького, саме в тому місці, де 60 років стояло ім'я Ади Рибачук", — розповіли у фонді.

Фонд звернувся до Євгена Березницького з проханням повернути полотно Володимиру Мельниченку, проте за місяць погодити це питання так і не вдалося. Як стверджують у фонді, Березницький говорив, що робота належить іншій людині, а також пропонував компенсувати її вартість. У фонді відмовилися від будь-яких торгів за картину.

Євген Березницький назвав пост фонду АРВМ маніпулятивним. Він зазначив, що його родина не є власником полотна і воно не входить до її колекції. "Робота справді була на виставці, але після її закінчення була повернута власнику. Жодних формальних звернень щодо цієї роботи ми не отримували. Претензії, озвучені у пості фонду, є наклепом. Їм буде надана юридична оцінка та відповідна реакція", — сказав Березницький Bird in Flight.

Фонд запевняє — у них достатньо доказів, що авторкою "Закоханих" є саме Ада Рибачук: це статті з газет того часу, коли було створено роботу, із її фрагментами, ескізи полотна в архіві Володимира Мельниченка та його особисті спогади. "Наше завдання — щоб ця картина у колективній пам'яті мала авторство Рибачук, а не підроблене і щоб люди про неї знали й говорили. Звичайно, нам дуже хотілося б, щоб робота повернулася, але ми не збираємося боротися за матеріальні цінності та воювати з Березницькими", — сказала Ксенія Кравцова Bird in Flight.

Як гетьман Скоропадський 8 років водив за носа чекістів

Операція ГПУ УССР під назвою "Т-3" розтягнулася в часі майже на десять років. Чекісти встановили оперативний контакт з генерал-хорунжим Армії УНР Миколою Гоголем-Яновським. Його контакти і листування з Сергієм Шеметом, провідним діячом гетьманського руху за кордоном, наближеною до гетьмана особою і багаторічним особистим секретарем Павла Скоропадського, неабияк зацікавили чекістів. В ГПУ йому дали оперативне псевдо "Українець".

Військовий цвинтар у Львові. Що стало предметом суперечки

Львів майже щодня прощається із загиблими захисниками. На Марсовому полі вже поховані близько 800 Героїв, які віддали своє життя у російсько-українській війні. Це місце стало символом відваги й самопожертви, що нагадує про високу плату за свободу. У Львівській міськраді оголосили конкурс та обрали проєкт військового цвинтаря, який має стати місцем "сили та спокою". Натомість у місті почалися жваві суперечки щодо вибору проєкту-переможця.

8 травня 2024 - Кінець Другої світової війни та війна Росії проти України

У Німеччині та на Заході панувало переконання, що висновок із Другої світової війни - через велику кількість жертв та страждань, у Європі ніколи знов не має бути війни - поділяє так само й Росія. При цьому ігнорували, що ще в часи СРСР цей погляд був лише частиною вшанування пам'яті, яку затьмарювало сприйняття війни як тріумфальної перемоги над фашизмом. Страждання й жертви серед військових і цивільних не сприймались в якості застереження від нової війни, насамперед вони слугували підкресленню величі та значимості радянської держави.

Пам’ять про Голокост як зброя гібридної війни

Однією з цілей російського вторгнення було проголошено "денацифікацію України" – ліквідацію "режиму, який глорифікує нацистських поплічників", що автоматично означає співвідповідальність за Голокост. Надалі трагедії сучасної війни почнуть затьмарювати у пам'яті людей трагедії ХХ сторіччя. Це призведе до абсолютно іншого виміру конкуренції пам'ятей, яка до цього обмежувалася жертвами тоталітарних режимів минулого.