АНОНС: Американський музейний експерт зустрінеться з українськими музейниками у Львові

20 квітня Національний музей Революції гідності запрошує на зустріч-дискусію з Елейн Гуріан на тему збереження, інтерпретації та презентації складної історії в музеях.

На зустрічі буде розглянуто виклики, які стоять перед музейними закладами в переосмисленні й представленні складних сторінок історії. Яка роль музеїв у цьому – ретранслювати заполітизовані ідеологеми, поширювати міфи, які існують, або генерувати нові, докопуватися до "правди", висвітлювати позицію однієї сторони чи стати майданчиком для різних поглядів і голосів, бути нейтральними або емоційними у складних ситуаціях суспільної кризи – та як зрештою створити "музей діалогу"?

 

Як музеї справлятимуться з демонстрацією контенту в суспільстві з великою кількістю різних поглядів щодо конкретної теми й у час, коли аудиторія одержує щоразу більший доступ до різних джерел інформації? Чи музейна інтерпретація визнає та виявляє думки, які суперечать їй? Якщо так, то чи допомагає це або, навпаки, чи перешкоджає загальному розумінню теми?

Як музей розрізняє експертів та аматорів? Чи має в музеї бути власний погляд і чи важливіший він за погляди відвідувачів? Про все це зокрема вестиме мову Елейн Гуріан (США), музейний експерт, лектор і тренер, викладач музеології у США, Швеції, Аргентині, Великій Британії та Італії; автор книжки "Цивілізуючи музей".

Захід відбувається у межах проекту "Значущі музеї: у пошуках місця конфліктній історії", покликаного зокрема сприяти українським музейникам у вивченні інноваційних міжнародних практик, критичному переосмисленні власного досвіду й розвиткові сучасних музеологічних підходів при висвітленні складних сторінок історії та запровадженні культури пам’яті.

20 квітня, 18.30

Місце: Центр Митрополита Андрея Шептицького (м. Львів, вул. Козельницька, 4).

Організатори: Національний меморіальний комплекс Героїв Небесної Сотні – Музей Революції Гідності, Український інститут національної пам’яті, Центр митрополита Андрея Шептицького за підтримки Посольства США в Україні та програми академічних обмінів імені Фулбрайта.

Контакти: maidanmuseum@gmail.com, тел. (067) 508-26-39, (093) 503-72-88, (099) 717-59-95.

Вхід вільний.

Ігор Калинець: «Для мене поезія мала бути загадкою, яку слід відгадати, розшифрувати"

Іноді мене запитують, чи я шкодую, що моє життя так склалося. Мені здається, що ні. Не мало б воно тоді смислу, якби я не перейшов через те все, якби не було тих 60-х, ув’язнення у 70-ті, того піднесення національного — всі ті події допомогли мені відчути, що я щось значу, що я щось зробив, що я комусь потрібен власне таким, яким я є в даний момент. Мені здається, що то і є сенс мого життя.

Петро Франко. Таємниці життя і смерті

28 червня 1890 року народився наймолодший із трьох синів Івана Франка – Петро. В історію визвольної боротьби він увійшов як один із засновників української скаутської організації "Пласт", хоробрий старшина Легіону Українських січових стрільців, командант летунського відділу Української Галицької армії. Для сталінського ж режиму він став небезпечним ворогом народу, якого ліквідували, ймовірно, у перші дні німецько-радянської війни.

Напади Бурундая та їхні наслідки. Уривок із книги "Король Руси Данило Романович" Даріуша Домбровського

Данило Романович, перший король Руси, – одна з головних постатей історії України. Подолавши численних внутрішніх та зовнішніх ворогів, Данило утвердився як один із найвпливовіших володарів Центрально-Східної Європи. Книжка Даріуша Домбровського – найповніша сьогодні біографія Данила Романовича. Ґрунтуючись на багатьох джерелах, автор не лише докладно реконструює життєвий шлях цього видатного державця, а й переконливо вписує його постать у європейський політичний ландшафт.

Суд над дітьми. Ольга Попадин – про молодь ОУН, два арешти і розстріл друзів

17-річна гімназистка зі Львова Ольга Попадин була однією з підсудних на "Процесі 59-ти". Енкаведисти не робили жодних пільг неповнолітнім — лупцювали, знущалися. Про це пані Ольга розповідала в інтерв'ю "Локальній історії". З її спогадів, показова розправа обернулася на протест — молоді арештанти під час суду заманіфестували несприйняття окупаційної влади, а оголошення вироку зустріли виконанням українського гімну.