Вікіпедист на велосипеді сфотографував усі пам'ятки Центральної України

Із 31 березня по 27 вересня 2021 року за підтримки ГО «Вікімедіа Україна» відбулась велоекспедиція по Черкаській, Вінницькій та Київській областях під назвою «Центральний регіон». Її ініціатором і виконавцем став фотограф та веломандрівник Микола Осипенко

Концепція вікіекспедиції полягала у тому, щоб відвідати населені пункти тих районів, що знаходяться поблизу Монастирищенського району. Туризм у цьому регіоні не розвинений, статті у Вікіпедії про населені пункти містили мало світлин та інформації. Тож експедиція мала на меті отримати фотографії багатьох віддалених і важкодоступних населених пунктів. 

 
Садиба Драчевських у селі Дібрівка. ХІХ століття

Микола Осипенко знайшов багато пам'яток, які не занесені до офіційних списків і не охороняються державою, хоча мають велике культурне та історичне значення.

За результатами експедиції було зроблено велику роботу, яка буде корисна багатьом користувачам Вікіпедії: до Вікісховища завантажено 2168 світлин; проілюстровано та покращено 555 статей у Вікіпедії.

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".