Спецпроект

Історичний музей може залишитись без струму?

Історичний музей може залишитись без струму, заявляє голова комісії Київради з питань культури та туризму Олександр Бригинець.

За його словами, "незаконно встановлена церковна споруда" біля підмурків Десятинної церкви на Києвій горі (Володимирська, 2) живиться електроенергією від Національного музею історії.

"Підключення здійснене незаконно, через що музею можуть відключити струм", - заявляє Бригинець з посиланням на лист-відповіді від "Київенерго" щодо стану електричних комунікацій церковної споруди, розташованої біля підмурків Десятинної церкви.

У документі зазначено, що вищезгадана споруда не живиться від мереж ПАТ "Київенерго".

Договір на електропостачання між ПАТ "Київенерго" та представниками церкви за вказаною адресою не укладався.

Живлення церковної споруди, розташованої біля підмурків Десятинної церкви, виконано тимчасовою повітряно-кабельною лінією від мереж Національного музею історії України.

"Оскільки офіційної угоди між Музеєм і церквою немає, це означає, що псевдомонастир фінансується за рахунок коштів музею, а можливо, безпосередньо за бюджетні кошти. Сподіваюсь, Міністерство культури проведе розслідування, покарає винного і не допустить відключення музею від електромережі", - заявив Бригинець.

За умовами договору між музеєм і Київенерго, у разі самовільного підключення споживачем струмоприймачів або збільшення величний приєднаної потужності понад величину, призначену умовами договору, Київенерго має право без попередження повністю припинити електропостачання Національному музею історії України.

"Фактично, цей лист підтверджує, що керівництво музею заграє з УПЦ МП і здійснює підтримку незаконно встановленої церковної споруди. Не знаю з якої причини музей ділиться електроенергією з незаконно встановленою спорудою, але дуже сподіваюсь, що тепер, коли стало відомо про незаконні дії і недоговірні стосунки між собою двох інституцій - музею і церкви - ці дії будуть припинені", - заявив Бригинець.

За його словами, для припинення незаконного підключення субспоживачів на ім′я генерального директора Національного музею історії України районом електрозбуту "Центральний" СВП "Енергозбут Київенерго" направлено відповідний лист.

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер Леонід Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.