Спецпроект

Виставка "Голокост від куль"

Фонд Віктора Пінчука у партнерстві з Меморіалом Шоа (Memorial de la Shoah), організацією "Яхад-Ін Унум", а також посольствами Ізраїлю, Франції, Німеччини та Сполучених Штатів Америки в Україні представляють виставку "Голокост від куль: масові розстріли євреїв в Україні 1941-1944".

Проект базується на праці римсько-католицького священика з Франції отця Патріка Дебуа, який багато років поспіль займається архівними та археологічними дослідженнями, а також відеодокументуванням свідчень очевидців масових розстрілів в Україні.

Експозиція представляє свідоцтва про масове знищення євреїв нацистськими загарбниками в Україні і спрямований, в першу чергу, на виховання толерантності та запобігання дискримінації в українському суспільстві, особливо серед молоді.

Виставка вже демонструвалася в Парижі, Нью-Йорку та інших містах світу. В 2011 році за сприяння Фонду Віктора Пінчука проект було вперше представлено в  Україні, як частину заходів державного рівня в рамках програми вшанування 70-річчя трагедії Бабиного Яру.

У 2001 році з 9 вересня по 3 жовтня виставка тривала в "Українському домі" в Києві, з 10 листопада по 17 грудня експозиція демонструвалась в галереї "АВЕК" у Харкові.

Восени 2012 року проект було вперше представлено в Дніпропетровську.

Експозицію відкрито з 29 вересня по 17 жовтня 2012 року в холі діорами "Битва за Дніпро" Дніпропетровського національного історичного музею імені Д.І. Яворницького (м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 16).

Графік роботи: вівторок – неділя з 10:00 до 16:30. Вхід вільний.

Попередній запис на екскурсії для груп: +380 56 246 34 26

На основі матеріалів виставки спільно з Інститутом візуальної історії та освіти Фонду Шоа Університету Південної Каліфорнії (USC Shoah Foundation Institute for Visual History and Education, США) та Українським центром вивчення історії Голокосту буде проведено масштабну освітню програму для школярів та студентів вищих навчальних закладів.

Як зароджувалася французька плеяда Півдня України

Наприкінці XVIII – початку XIX століття Південь України певною мірою став привабливий для іноземних переселенців. У цей час уряд Російської імперії намагавсяу тому числі освоювати регіон руками західноєвропейців. Не останнє місце у цьому процесі займали французи, які утворили тут потужний конгломерат управлінців, аграріїв, промисловців та інших фахівців. Вони не просто приїхали заробляти гроші на торгівлі або вирощуванні винограду, але й дали поштовх до розвитку окремих галузей економіки, якими сьогодні тут продовжують користуватися (суднобудівництво, виноградарство, вівчарство, тощо).

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».