Англійцю повернули забуту в потязі трьохсотрічну скрипку. ФОТО

Старовинну скрипку вартістю 320 тисяч доларів, яку музикант Стівен Морріс забув у поїзді на півдні Лондона, повернули законному власнику.

Про це пише ВВС.

22 жовтня Стівен Морріс забув скрипку, зроблену відомим майстром Девідом Теклером у 1709 році, у поїзді, що прямував із Лондона до Орпінгтона.

 
WALTON/YOUTUBE

Музикант, який записав саундтреки для фільмів про Джеймса Бонда і трилогії "Володар перснів" і працював з Девідом Боуї та Стіві Вандером, був шалено засмучений.

"Відтоді, як вона зникла, я майже не спав", - зізнається він. 

Пізніше транспортна поліція опублікувала зйомку камер спостереження, на якій видно, як якийсь чоловік забирає скрипку, коли поїзд наближається до станції Бромлі Саут.

 
STEPHEN MORRIS

Поліцейські запропонували цьому чоловікові вийти із ними на зв'язок, схожі заклики лунали і у соцмережах.

Минулого четверга пан Морріс отримав повідомлення у Twitter: "Я упізнав людину на відео. Схоже, я його знаю, і хотів би допомогти. Я по собі знаю, як це - забути цінну річ у поїзді".

Наступного дня із людиною, яка надіслала повідомлення, зв'язалися, і, судячи з усього, нею виявився саме той чоловік, який прихопив із собою скрипку в потязі.

Чоловік, який назвався "Джин" (це не його справжнє ім'я), погодився зустрітися із паном Моррісом у п'ятницю ввечері на парковці супермаркету неподалік станції Бекенгем.

 
STEPHEN MORRIS

В операції, якою керував друг музиканта, колишній поліцейський Майк Пеннет, брали участь співробітники поліції у штатському.

"Майк був головним локомотивом усієї операції", - казав згодом пан Морріс.

Після 10 вечора група поліцейських простежила за тим, як "Джин", молодий чоловік до 30-ти років, підійшов до пана Морріса, потиснув йому руку і передав сумку зі скрипкою.

 
STEPHEN MORRIS

"Йому було дуже соромно, він сказав, що хотів передати її мені особисто. Все завершилося якнайкраще", - розповідає музикант.

Скрипка і смичок не постраждали.

У транспортній поліції підтвердили, що не порушуватимуть справу проти чоловіка, оскільки він зробив необхідні кроки, щоб зв'язатися із власником скрипки і повернути її.

Як зароджувалася французька плеяда Півдня України

Наприкінці XVIII – початку XIX століття Південь України певною мірою став привабливий для іноземних переселенців. У цей час уряд Російської імперії намагавсяу тому числі освоювати регіон руками західноєвропейців. Не останнє місце у цьому процесі займали французи, які утворили тут потужний конгломерат управлінців, аграріїв, промисловців та інших фахівців. Вони не просто приїхали заробляти гроші на торгівлі або вирощуванні винограду, але й дали поштовх до розвитку окремих галузей економіки, якими сьогодні тут продовжують користуватися (суднобудівництво, виноградарство, вівчарство, тощо).

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».