АНОНС. Вебінар «Френсіс Фукуяма: уроки українського шляху до демократії»

Вебінар є частиною циклу семінарів з українознавства Українського наукового інституту Гарвардського університету

3 лютого о 19 годині (за київським часом) відбудеться вебінар "Френсіс Фукуяма: уроки українського шляху до демократії", організований Українським науковим інститутом Гарвардського університету

Після Революції гідності в 2013-14 роках очікування демократичних реформ були великими. Україна мала певні успіхи в період після Майдану, але також мала серйозні невдачі у своєму процесі реформ. Для деяких революція не закінчилася, а продовжується, оскільки країна формує своє демократичне майбутнє.

Френсіс Фукуяма обговорить три основні уроки, які можна отримати з досвіду України на шляху до демократії:

1) Важливість активного громадянського суспільства

2) Важливість управління та здійснення демократичної влади

3) Влада та контроль за корупцією

Вебінар можна слухати на ютуб-каналі (англійькою мовою) або у Zoom (з перекладом на українську мову).

 

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище