АНОНС: Єврейсько-мусульманські відносини на території України

6 червня матимете змогу приєднатися до Круглого столу «Єврейсько-мусульманські відносини на території України: науковий та пропагандистський дискурси в умовах повномасштабної російської агресії».

Сіоністська федерація України (СФУ) та Міжнародна міждисциплінарна сертифікатна програма з юдаїки у співпраці з Інститутом сходознавства ім. А, Ю. Кримського НАНУ запрошують вас приєднатись до Круглого столу: "Єврейсько-мусульманські відносини на території України: науковий та пропагандистський дискурси в умовах повномасштабної російської агресії".

Юдаїзм та іслам мають сотні років мирного сусідства та взаємодії на території України. В Україні з 1991 року відносини євреїв та інших народів розглядалися найчастіше у контексті "українці (православні, греко-католики)-євреї (юдеї)". Відносини євреїв та мусульман (головним чином, тюрок) залишалися здебільшого на маргінесі наукового та популярного дискурсів. В той же час на території України в багатьох регіонах проживає (проживало) мусульманське населення (кримські, волинські та донбаські татари), яке мало свій цікавий історичний досвід сусідства з ашкеназськими та неашкеназьскими євреями (караїмами, кримчаками, сефардами, суботниками).

Якими були ці відносини? Які питання мають бути вивченні науковцями та відрефлексовані громадянським суспільством в Україні? Які є "проблемні питання" в цій українській історії і як вони (не)інструменталізуються на фоні російської агресії проти України, конфліктів на Близькому Сході та політичній ситуації на Заході? Ці та інші питання запрошуємо обговорити на нашому круглому столі.

В заході візьмуть участь:

Мартін-Олександр Кислий, к.і.н., Національний університет "Києво-Могилянська академія.

Юрій (Амір) Радченко, к.і.н., Центр дослідження міжетнічних відносин Східної Європи, New Europe College Fellow.

Михайло Якубович, к.і.н., Freiburg University (Німеччина), Coventry University (Великобританія).

Дата і час : 6 червня, початок о 20:00 (за Києвом).

Реєстрація за посиланням.

 

Останнє інтерв'ю мисткині Людмили Симикіної

Через мою майстерню пройшли всі дисиденти. Всім шилась свита. Я знала всі біографії. Я їх втішала, жаліла. Я знімала ту напругу психічного тиску, одягали новий одяг, знімали той, що вони мали, і вони відважно носили це. Я мріяла про іншу державу, про інший устрій. А одяг шився для цієї мрії. Ось сутність моя була в 1960-ті роки.

На могилі Алли Горської

2 грудня 1970 року на Київщині виявили тіло жорстоко вбитої Алли Горської. Поховали художницю у Києві на Берковецькому кладовищі. Її похорон перетворився в акт громадянського спротиву. Публікуємо текст Євгена Сверстюка, який він написав після смерті Алли Горської. Сверстюк виголосив його на похороні, згодом прощальне слово надрукували у пресі та поширили на Заході.

Про Невідомого Солдата

Є вислів "війна закінчиться тоді, коли буде похований останній солдат". Він далекий від реальності. Насправді жодна війна не закінчена. Тому могила невідомому солдату - це важливий символ, адже це пам'ятник усім - і тим, хто поки що невідомий, і тим, кого ми ніколи не знатимемо по імені.

Пам’яті Ольги Стокотельної: "Нехай назавжди твоє добре ім’я буде між людьми"

В історії українського Руху опору 70-80 років ХХ століття особливе місце належить Ользі та Павлові Стокотельним – особам, які були відданими ідеалам вільної та незалежної України й поєднали своє життя з відомими дисидентами, правозахисниками Надією Світличною та Миколою Горбалем. У квітні цього року Ользі та Павлові мало б виповнитися 162… Саме так двійнята Стокотельні рахували свої роки. Та не судилась. 20 грудня 2023 року Ольга покинула цей світ. Цьогоріч Павло вперше за 81 рік буде свій день народження зустрічати сам.