Спецпроект

У Музей Єсеніна повернулися диван і крісло Айседори Дункан

Після тривалої реставрації в Державний музей-заповідник Сергія Єсеніна з Москви повернулися два експонати - диван і крісло Айседори Дункан.

Про це пише news.mail.ru

 

Диван з підлокітниками у формі лебедів початку XIX століття і крісло початку XIX століття належали дружині Сергія Єсеніна, знаменитій американській танцівниці Айседорі Дункан. Експонати були представлені в літературному музеї з дня його відкриття.

Крісло і диван були придбані для музейної колекції у перекладача та директора школи-студії Айседори Дункан Іллі Шнейдера, який супроводжував американську танцівницю в Радянській Росії.

З плином часу стан предметів погіршився, і виникла загроза їх руйнування.

Рішення про передання дивана і крісла на реставрацію було прийнято в 2009 році. Протягом трьох років реставраційні роботи велися групою фахівців під керівництвом Р. С. Студеннікова.

В ході реставрації були виявлені невідомі раніше деталі. Первісна оббивка дивана мала іншу колірну гаму й текстуру. На внутрішній стороні тумби дивана знайдено напис "Іван Титов" - як вважають реставратори, це може бути ім'я майстра-червонодеревника.

 

Залягти на дно в Брюгге 2019. Уривок з книги "Радіо Афродіта" Олега Криштопи

"Радіо Афродіта" - документальний роман, який розповідає історію підпільного радіо, через постать бельгійця Гезенбрукса й людей із якими він працював пліч-о-пліч. Це оповідь про боротьбу, відвагу, мужність, але й про зраду та кохання. Олег Криштопа 14 років проводив інтервʼю, журналістські розслідування та досліджував документи, щоб написати цей роман.

Мої парламентські вибори: 1990 рік

«…Отрицательное воздействие на обстановку в городе Житомире имели выступления участников республиканского фестиваля «Червона рута», концерты которого проходили 10-11 февраля в Облмуздрамтеатре. В программе, выступлениях пропогандировалась идея «самостоятельной Украины»… - КГБ сигналізувало «нагору» про ситуацію в Житомирі.

Влад Троїцький: «В Україні починає формуватися традиція усвідомлення генезису»

Інтерв’ю з театральним режисером Владом Троїцьким для Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова.

Восьме травня. Чому полеглих згадують у тиші

8 травня 1919 року лондонський часопис Evening News надрукував лист одного з своїх дописувачів із міркуваннями про те, як краще відзначити «День миру» - тобто першу річницю завершення світової війни. Його автор закликав започаткувати нову загальнонаціональну традицію - згадувати загиблих у війні хвилинами мовчання.