Спецпроект

Англійці побудують новий музей сучасного мистецтва в Стамбулі

У Стамбулі буде побудований новий музей сучасного мистецтва Koç Contemporary, який відкриє фонд Вехбі Коча, підприємця і філантропа. Конкурс на проект будівлі музею виграло англійське архітектурне бюро Grimshaw.

Про це пише comments.ua.

У музеї буде виставлятися колекція сучасного мистецтва фонду Koç Foundation, в яку входять роботи як турецьких авторів, так і іноземних. У зібраннях фонду, зокрема, є роботи російських художників - Іллі та Емілії Кабакових, Ольги Чернишової.

Фонд почав активно працювати у сфері сучасного мистецтва в 2007 році. Як вважають засновники музею, завдання інституції - зробити доступною колекцію фонду, а також інтегрувати наявні твори в контекст світової та турецької художньої сцени.

Новий музей розташується в районі Бейоглу європейської частини Стамбула. Передбачається, що він відкриється в 2016 році і стане міською визначною пам'яткою не тільки завдяки колекції, а й своєму зовнішньому вигляду.

Grimshaw Architects було засновано в Лондоні в 1980 році архітектором Ніколасом Гримшоу, який з 2004 року очолює Королівську Академію мистецтв. Його бюро проектувало залізничний вокзал Ватерлоо у Лондоні, Національний космічний центр Великобританії в Лестері (2001). Бюро Гримшоу також відоме проектом "Едем" в графстві Корнуолл, який являє собою оранжерею з декількох геодезичних куполів. Компанія також працює над новим терміналом петербурзького аеропорту "Пулково".

Вехбі Коч (1901-1996) був одним з найбагатших жителів Туреччини. Він заснував найбільшу в країні групу компаній Koç Holding, до якої входять автовиробник, банк, виробник побутової електротехніки, готельна мережа, дистриб'ютор палива та мастил, нафтокомпанія, мережа супермаркетів і інші фірми. На початок 2013 року обіг холдингу становив 47,1 мільярда доларів. Koç Holding стала першою компанією, яка відкрила приватний музей в Туреччині - Sadberk Hanım, в якому зберігаються археологічні артефакти, текстиль і срібло.

У Стамбулі вже є кілька музеїв сучасного мистецтва. Найбільший з них - Istanbul Modern - відкрився в 2004 році.

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер А. Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.