АНОНС: Коло Дзиґи: «Турксиб» feat Bronnt Industries Kapital (UK)

У Києві британський музикант озвучить наживо нецензуровану версію культової німої кінокласики «Турксиб».

Про це "Історичній правді" повідомили у Довженко-Центрі.

 Кадр з фільму "ТуркСиб"

Відомий музичний проект із Бристоля – Bronnt Industries Kapital (Велика Британія) презентує саундтрек до авангардистського шедевру режисера Віктора Туріна "Турксиб" (1929).

Документальний фільм про будівництво Туркестано-Сибірської магістралі, "Турксиб" – нарівні з "Людиною з кіноапаратом" Дзиґи Вертова – вважається найяскравішим зразком радянського кіноавангарду, що суттєво вплинув на подальший розвиток британської кінодокументалістики, ставши культовим в 1930-х в Британії.

Режисер Віктор Турін (1895-1945) кілька років працював сценаристом у Голлівуді, на початку 1920-х повернувся до СРСР, де став одним із провідних адміністраторів Ялтинської кіностудії та зняв 2 українських ігрових фільми. Однак, відомим в історії режисер залишиться саме завдяки "Турксибу".

Відреставрований Британським кіноінститутом (British Film Institute) у 2011 році, "Турксиб" є британською версією фільму, змонтованою у 1930 році документалістом-експериментатором Джоном Ґрірсоном (John Grierson).

Глядачі побачать саме британську стрічку, що відрізняється від радянської стрункішим і логічнішим монтажем, і є більш як на 10 хвилин довшою: вочевидь, в СРСР із цензурних міркувань оригінальну авторську версію фільму було перемонтовано.

"Це один із найкращих музичних супроводів до німого кіно, які я коли-небудь чув. Абсолютне попадання музичного ритму в ритм монтажу в запаморочливих індустріальних сценах, і водночас – тонкий ліризм в пасторальних.

"Турксиб" feat Bronnt Industries Kapital – проект Британського кіноінституту BFI, на котрий ми взорувалися, створюючи наші подальші реставрації німого кіно з новою музикою в циклі Коло Дзиґи: "Земля" feat dakhabrakha, "Хліб" feat Port Mone, "Навесні" feat Александр Кохановский, "Небувалий похід" feat Anton Baibakov. Сподіваюсь, у цих кіноперформансах нам вдалось наблизитись до планки, заданої "Турксибо" у Ґаєвому прочитанні" - прокоментував Іван Козленко, директор Довженко-Центру, куратор програми Коло Дзиґи.

Час: 4 жовтня, четвер, 19:00

Місце: Довженко-Центр, Сцена 6, вул. Васильківська, 1(М. Голосіївська)

Квитки на karabas.com

Акредитація для преси: pr@dovzhenkocentre.org, 063 679 52 49

«Скеля трьох чекістів». Як УПА боролась із НКВД на Буковині

23 вересня 1944 року повстанці в Путильському районі Чернівецької області із засідки ліквідували заступника начальника обласного НКҐБ та заступника начальника обласного НКВД, керівника обласної медичної служби НКВД, а також заступник начальника 2-го батальйону Внутрішніх Військ НКВД, який командував районним гарнізоном. Згодом через натиск повстанців районна радянська влада відступила із райцентру Путила у віддалене село Селятин, затрималася тут лише 5 днів, покинула район та через територію Румунії відступила до райцентру Сторожинець. Кілька місяців в районі панували повстанці.

Справа капітана. За що сидів легендарний «динамівець» Костянтин Щегоцький

У різноманітних рейтингах найкращих українських футболістів усіх часів неодмінно буде це ім’я — Костянтин Щегоцький. Улюбленець київських уболівальників 1930-х, капітан «Динамо», перший в Україні гравець-орденоносець — це все про нього.

«Не Арґус, ні Гелена, ні Марія Маґдалена»: вибираємо та їмо сир по-середньовічному

Середньовічна кухня – це не лише екстравагантні страви на кшталт павича, міног чи лебедя у соусі з власної крові. Якими б дивними не видавались нам інколи люди середньовіччя, їх меню не надто відрізнялось від нашого. Пропонуємо вам уривок, де історикиня й авторка книги «Від бобра до фазана: їжа західноєвропейського Середньовіччя» Стефанія Демчук розповідає про шлях на середньовічний стіл сиру, без якого і сьогодні ми не можемо уявити свою повсякденність

«Польська» ідентичність і російське самодержавство

У перші десятиліття ХІХ століття Санкт-Петербург негласно визнавав польський характер Правобережної України, як і всіх інших територій, анексованих у Речі Посполитої. Чиновники найвищого рангу навіть використовували відповідну термінологію на кшталт: "польські губернії" чи "польські землі", причому як в усному мовленні, так і в офіційному діловодстві. Після Листопадового повстання 1831 – 1832 років ситуація кардинально змінилася: російське самодержавство розпочало тотальний наступ на "польську" ідентичність. Комплекс заходів, до якого протягом наступних десятиліть вдалася російська влада, без перебільшення, можна назвати репресіями в економічній, релігійній і гуманітарній сферах. Йдеться про русифікацію польської культури, переслідування католицької церкви, політичний тиск, заборону освіти рідною мовою, декласацію та асиміляцію шляхти.