В Іспанії витратили 1000 годин на повторну реставрацію статуї XVI ст., зіпсованої непрофесіоналом

Статую Святого Георгія XVI сторіччя в північній Іспанії відреставрували повторно. Після попередньої «реставрації» знадобилося сотні годин копіткої праці, щоб відновити оригінальний вигляд твору.

Минулого літа за реставрацію дерев'яної статуї святого Георгія, яка розташована в церкві Св. Михаїла в м. Естелья, що в провінції Наварра, взявся місцевий художник, повідомляє The Guardian.

У результаті лик святого отримав забарвлення, яке робило його подібним на іграшкового персонажа.

 
Оригінальний вигляд скульптури, скульптура після аматорської реставрації, скульптура після повторної реставрації
Уряд наварри

Тепер же вигляд статуї максимально наближений до її вигляду перед 2018 роком. Голова департаменту історичної спадщини уряд Наварри Карлос Мартінес Алава повідомив, що останні штрихи в роботі завершені два тижні тому і в планах доставити статую до Естельї.

«Процес зайняв багато часу, тому що нам треба було зробити попередні тести та взяти зразки, щоб побачити, як проводити очистку та визначити, за допомогою яких матеріалів і способів, – сказав він. – Сьогодні статуя пофарбована в ті кольори, в яких вона була до невдалої реставрації минулого року. Але ми знаємо, що втратили частину оригінальної фарби у процесі».

 
Процес реставрації забрав багато часу і грошей
фото: уряд наварри

Алава думав, що все вийшло справді добре. «Частинки фарби, які втрачені, ми замазали, тож з відстані все виглядає однаково, – сказав він. – Але якщо підійти ближче, можна дуже чітко побачити, де оригінал, а де ні».

Процес реставрації забрав багато часу. Якщо врахувати роботу всіх, хто був залучений до проекту, вийде біля 1000 годин.

«Також реставрація потребувала великих матеріальних затрат. Архідієцезія Памплони і парафія витратили біля 32-33 тисячі євро. Якби вони зробили все як слід, то це б коштувало в районі 10-12 тисяч євро. Їх помилка в результаті спричинила зростання вартості реставрації втричі. І ще вони мали заплатити 6 тисяч євро штрафу», – сказав голова департаменту.

Роми. Ті, що пройшли крізь Голокост

В ніч з 2 на 3 серпня 1944 року в таборі смерті Аушвіц-Біркенау нацисти за кілька годин знищили в газових камерах 3,5 тисячі ув’язнених ромів. Тільки у цьому таборі за роки війни було знищено більш 20 тисяч ромів з 14 країн Європи. Рішенням конференції найбільших ромських організацій світу цей день оголошено Міжнародним днем пам’яті жертв геноциду ромів. В Україні цю дату офіційно встановлено постановою Верховної Ради в 2004 році.

Леся Бондарук: «Справа Юрія Дмитрієва не в обвинуваченні, а в замовленні проти нього…»

«Правда – найдієвіший спосіб проти брехні та беззаконня. Безсовісність Кремля сягає свого апогею. Безсовісно і безцеремонно вони проводять попередню імперську політику, намагаються з «гебешною удалью» викручувати руки новим незалежним державам. Мені соромно… А всередині Росії вирощується новий культ – Путінсько-поліцейський. Гебісти та інші силовики обнагліли вище можливого. Знову починається гонка озброєння, починаються шпигунські процеси… У країні нагнітається істерія «екстремізму», під цю дудку відбуваються найпідліші речі…»

Мустафа Джемілєв: Коли в історії людства окупанти йшли із зайнятої території самовільно та без тиску?

Сталінська депортація у дитячому віці до Середньої Азії, 15 років у тюрмах та колоніях, 303 дні голодування та внесок у повалення радянського союзу, повернення до Криму та створення системи органів національного самоуправління, окупація півострова Росією та заборона в’їзду на Батьківщину, врешті-решт статус живої легенди. Це невичерпний перелік біографічних віражів лідера кримськотатарського народу Мустафи Джемілєва.

Перші залізниці і перші залізничні катастрофи в Україні

Перші залізниці на сучасній території України з’явилися протягом 1860-х років – це була залізниця із Відня через Краків до Львова і Чернівців. На Наддніпрянщині перші колії поєднали Курськ із Харковом, Києвом і Одесою. В кінці 1860-х років сталися і перші залізничні катастрофи, про які я Вам і розповім.