Влада Франції викупить знайдену на кухні картину за 24 мільйони євро

Роботу Чімабуе знайшли у будинку літньої жінки у місті Комп'єнь в 90 км на північ від Парижа. Вона висіла над плитою на кухні.

Про це повідомляє УНІАН.

 
ФОТО: REUTERS

Французька влада заборонила вивозити з країни картину "Осміяння Христа" флорентійського живописця Чімабуе.

Полотно знайшла на своїй кухні літня француженка, після чого воно пішло з молотка за 24 млн євро. Тепер французькій владі потрібно знайти гроші, щоб викупити картину.

Як йдеться в заяві міністерства культури Франції, його голова за рекомендацією комісії з національного надбання заборонив експорт картини на термін до 30 місяців.

Міністерство за цей час планує зібрати 24 млн євро і викупити роботу, щоб повісити її поруч з іншою картиною Чімабуе в Луврі.


Довідка. "Осміяння Христа" - шедевр періоду проторенесансу. Її автор, художник, відомий під псевдонімом Чімабуе ("Бикоголовий"), вважається одним з найважливіших живописців того періоду. Картина імовірно була написана в 1280-х роках.


"Осміяння Христа", невелика картина розміром 20,3 на 28,5 см, була виявлена аукціоністкою Філоменою Вульф, яка приїхала в Комп'єнь, щоб провести інвентаризацію будинку.

Господиня дому, жінка старша 90 років, переїхала в будинок престарілих, а сам будинок передбачалося виставити на продаж, спочатку описавши всі речі в ньому. Зробити це повинна була Філомена Вульф.

Вульф помітила роботу над плитою недалеко від входу у вітальню. Господиня думала, що робота Чімабуе – це російська ікона, яка потемніла від часу. Будинок вже проданий.

"У мене був тиждень на те, щоб розсортувати його вміст і все винести, - розповіла Вульф в інтерв'ю французьким ЗМІ. - Мені потрібно було звільнити місце в графіку, інакше все б викинули".

Експерти з Парижа встановили, що це справжня робота, і полотно виставили на аукціон. Ім'я покупця не назвали, але французькі ЗМІ пишуть, що картину купили двоє колекціонерів італійського ренесансу, які живуть у США.


Довідка. Чімабуе був першим італійським художником, який відійшов від формального "візантійського" стилю живопису в бік реалізму. Неважко зрозуміти, чому власники картини прийняли її за ікону – як і іконописці,

Чімабуе писав на золочених дерев'яних дошках. Чімабуе, як вважається, був учителем Джотто ді Бондоне, ще одного основоположника проторенесансу.

"Осміяння Христа" - складова частина більш великої роботи з восьми сцен, що зображують страсті Христові. Таких частин вціліло три, дві зберігаються в національних галереях в Лондоні і Нью-Йорку.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище