АНОНС: Зустріч за чашечкою з Олександром Зінченком: культура і політика пам'яті

Культура і політика пам’яті в Україні. Що змінилось за останні роки, куди ми рухаємось у питанні згадування про своє минуле, і які міфи все ще залишаються в громадській свідомості?

Травень багатий на пам'ятні дати, пов'язані з буремною ходою української історії. 8 і 9 травня ми святкували День пам'яті і примирення та День перемоги над нацизмом, 16 травня – відзначали День пам'яті жертв політичних репресій, а 18 травня – вшановуємо пам'ять про жертв депортації кримських татар у 1944 році.

Тому цієї середи Фонд Конрада Аденауера разом з інтерв'юером Філіпом Диканем поговорять про культуру і політику пам'яті в Україні із гостем, відомим українським істориком, публіцистом і телеведучим Олександром Зінченком.

 


Час: 19 травня, середа, о 10.00

Місце: Фейсбук-сторінка Фонду Конрада Аденауера

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".