Серіал "Чорнобиль" отримав відзнаку премії "Золотий глобус"

Премію "Золотий глобус" як найкращий драматичний фільм отримала стрічка "1917", серед комедій та мюзиклів переміг фільм "Одного разу в Голлівуді", а серед міні-серіалів – "Чорнобиль".

Про це повідомляє Українська правда із посиланням на Variety.

 
ФОТО: GOLDENGLOBES.COM

Вручення премії Голлівудської асоціації іноземної преси (HFPA) "Золотий глобус" відбулося у Лос-Анджелесі в ніч на 6 січня. 77-е нагородження пройшло на території готелю "Беверлі Хілтон", а провів церемонію Рікі Джервейс.

На відміну від "Оскара" "Золотий глобус" вибирає не один найкращий фільм, а два: один драматичний і одну комедію або мюзикл.

Цьогоріч у номінації "найкращий драматичний фільм" переможцем стала стрічка "1917" Сема Мендеса. Вона обійшла, зокрема, "Ірландця" Мартіна Скорсезе і "Джокера" Тодда Філліпса. Крім того, за "1917" Мендес також удостоївся звання "найкращий режисер".

Серед комедій та мюзиклів 2019 року найкращим назвали "Одного разу в Голлівуді" Квентіна Тарантіно. Він обійшов "Ножі наголо", "Рокетмена", "Кролика Джоджо" і "Мене звуть Долемайт". Тарантіно також отримав статуетку за перемогу у номінації "найкращий сценарій".

Південнокорейська стрічка "Паразити" режисера Пон Чжун Хо отримала "Золотий глобус" у номінації "Найкращий фільм іноземною мовою".

"Містер Лінк: Загублена ланка еволюції" переміг як найкращий анімаційний фільм. Ця стрічка студії Laika обійшла відразу трьох конкурентів від Disney - "Холодне серце 2", "Історію іграшок 4" і "Короля Лева", а також "Як приручити дракона 3" від Universal.

Найкращим комедійним серіалом став "Флібег" Фібі Уоллер-Брідж.

Найкращим драматичним серіалом HFPA визнала проект каналу HBO "Спадкоємці". Робота режисера Марка Майлод змагалася з "Короною" режисера Бенджаміна Карона, "Ранковим шоу" режисера Мімі Ледер, "Великою маленькою брехнею" Жана-Марка Валле та "Вбиваючи Єву" Деймона Томаса.

"Чорнобиль" від HBO став фаворитом у категорії "Найкращий телефільм або міні-серіал". Він обійшов "Найгучніший голос" (Showtime) і "Виверт-22" (Hulu).

Найкращим актором у драматичному фільмі став Хоакін Фенікс, який зіграв головну роль у "Джокері". А найкращим актором у жанрі комедії чи мюзиклу став Терон Еджертон із "Рокетмена".

Найкращою акторкою в драматичному фільмі стала Рене Зеллвегер, які зіграла головну роль у мюзиклі "Джуді" режисера Руперта Гулда. А найкращою акторкою в комедії або мюзиклі стала Аквафіна з "Прощання".

Нагороду за найкращу музику у фільмі отримала Хільдур Гуднадоттір ("Джокер").

А найкращою піснею стала "Love Me Again" із "Рокетмена".

Як звільняли Харків у серпні 1943-го

Німці атакували на світанку 29 серпня 1943-го позиції 69-ї армії. До вечора стало очевидно, що це відволікаючий маневр для забезпечення відступу військ із Харкова та його передмість. Вже до вечора цього дня, не зустрічаючи значного опору, були звільнені Люботин, Гіївка, Березове, Південний, Пісочин, Нова Баварія, станція Основа, Високий. Саме цей день і треба вважати датою визволення Харкова.

Українське державотворення літа 1941-го. Міфи та факти

Сам факт відновлення української влади після тривалої окупації мав суттєвий вплив на свідомість населення. Історик та дисидент, уродженець Волині Валентин Мороз згадував: "Перша половина мого життя була сформована двома прапорами під час проголошення української самостійності в 1941 році. Ці два українські прапори в рідному селі збереглися на ціле життя, давали вогонь витерпіти і перемогти".

Макар Кушнір і його внесок у розбудову нації

Його вважають одним із провідних публіцистів доби українських національно-визвольних змагань. Він був активним співробітником і дописувачем газет "Нова Рада", "Трибуна", "Свобода", "Український голос", "Розбудова нації" та інших. Але журналістика й інформаційна діяльність – то була лише частина його багатогранної діяльності, здебільшого прихованої, яку навіть чекісти не змогли повністю відстежити й дослідити.

Парадоксаліст Прушинський та українське питання

Коли на полях Другої світової війни лунали канонади вибухів, Ксаверій Прушинський уже радив полякам не надто опиратися передачі Львова та Вільнюса українцям і литовцям. Це було задовго до Ґедройця, Мєрошевського та отця Маєвського. Тим самим він закономірно накликав на себе шквал критики з боку співвітчизників, чому не допомогли потім ані спроби пояснити свою логіку, ані обіпертися на авторитети. Проте це не змінює факту першості у виголошенні ідей, які потім трактуватимуться як примиренство.