Давньоруський шолом повернули до музею

До фондів Бобруйського краєзнавчого музею після реставрації повернувся унікальний шолом давньоруського воїна

Минулого року у річці Березина було знайдено унікальний шолом з тисячолітньою історією - про це повідомляє сайт Bobrlife.

Знахідка добре збереглась, але потребували реставрації.

"Це предмет елітного воїнського озброєння другої половини Х - першої половини XI століть. На жаль, ми не знаємо, хто його зробив і кому він належав. Існує версія, що власником шолома був князь Ізяслав. Але це не підтверджена інформація" - розповіла старша наукова співробітниця Бобруйського краєзнавчого музею Інна Овсєйчик.

Близько року зайняла реставрація шолома. Тепер унікальна знахідка повернулася у фонди Бобруйського краєзнавчого музею.

 

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище