У джунглях Амазонії знайшли тисячі доісторичних малюнків. ФОТО

Десятки тисяч наскельних малюнків льодовикового періоду виявлені в лісах Амазонки: на них зображені й види тварин, які вимерли ще в древні часи.

Про це повідомляє The Guardian.

 
фото: Marie-Claire Thomas/Wild Blue Media

Йдеться фактично про одну з найбагатших колекцій доісторичного наскельного образотворчого мистецтва.

Ці малюнки, створені близько 12,5 тис. років тому на скелях, що простягаються територією Колумбії більш як на 10 кілометрів, відкрили науковці з Великої Британії та Колумбії.

Це місце вже встигли охрестити "Сікстинською капелою древніх".

Малюнки були знайдені ще минулого року, втім інформація про це трималася в секреті, оскільки вони були зняті для великого серіалу Channel 4 "Таємниці джунглів: Загублені королівства Амазонки", який покажуть у грудні 2020 року.

Унікальне місце розташоване в Серранія-де-ла-Линдоса, де поруч із національним парком Чірібікете виявлені інші наскельні зображення.

Ведуча документального фільму археолог Елла Аль-Шамах сказала: "Місце настільки нове, що вони ще навіть не дали йому назви".

 
фото: Marie-Claire Thomas/Wild Blue Media

Вік наскельних малюнків частково можна визначити за зображеннями вимерлих тварин льодовикового періоду, таких як мастодонт, доісторичний родич слона, який вимер в Південній Америці приблизно 12 тис. років тому.

Є також зображення палеолами – вимерлого верблюда, гігантських лінивців і коней льодовикового періоду. Цих тварин бачили і малювали одні з найперших людей, що колись досягли Амазонки.

Вчені вважають, що на вивчення малюнків "знадобляться покоління". Інші зображення включають риб, черепах, ящірок і птахів, людей, які танцюють і тримаються за руки. Одна фігура в масці, що нагадує птаха з дзьобом.

 
ФОТО: Ella Al-Shamahi

Територія, на якій виявлені малюнки, до недавнього часу була повністю закритою, для безпечного входу на неї все ще ведуться переговори.

Як зароджувалася французька плеяда Півдня України

Наприкінці XVIII – початку XIX століття Південь України певною мірою став привабливий для іноземних переселенців. У цей час уряд Російської імперії намагавсяу тому числі освоювати регіон руками західноєвропейців. Не останнє місце у цьому процесі займали французи, які утворили тут потужний конгломерат управлінців, аграріїв, промисловців та інших фахівців. Вони не просто приїхали заробляти гроші на торгівлі або вирощуванні винограду, але й дали поштовх до розвитку окремих галузей економіки, якими сьогодні тут продовжують користуватися (суднобудівництво, виноградарство, вівчарство, тощо).

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».