Спецпроект

На могилі Сірка відкрили капличку і козацьку вежу (ФОТО)

У селі Капулівка Нікопольського району Дніпропетровщини відкрили і освятили капличку та козацьку вежу на могилі отамана Війська Запорозького низового Івана Дмитровича Сірка.

Комплекс було побудовано за рахунок благодійників. Освятили капличку священики Київського патріархату, повідомляє "Дніпроград".

Ліворуч - вежа, праворуч - капличка, посередині - могила Сірка. Фото: "Дніпроград"

Козаки Затопської, Чортомлицької, Микитинської січей, а також Кодацької та Інгульської паланок, які об'єднались у Фонд ім. Сірка, прийняли участь у богослужінні, помолились за благодійників, а потім біля могили отамана Івана Сірка за звичаєм провели козацьку раду і на колі визначили день та час Різдвяної ради.

Про те, як Іван Сірко боровся "з басурманами", читайте в розділі "Тексти"

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище