Спецпроект

Нью-Йоркський музей представив вежу із золота

У Новому музеї сучасного мистецтва Нью-Йорка відкрилася виставка "Кріс Бурден: Крайні заходи", один з експонатів якої змусив керівництво установи посилити заходи безпеки. Мова йде про "Башті влади" (Tower of Power) - піраміду із золотих злитків, яку художник створив у 1985 році.

Про це пише travel.ru.

Вага "Вежі влади" - близько 100 кілограмів, а її вартість - приблизно 4,2 мільйона доларів США. Куратори виставки розмістили скульптуру в невеликій ніші сходового прольоту між третім і четвертим поверхами. Для огляду твору відвідувачі повинні здати верхній одяг і сумки. До піраміди людей пускають суворо по одному. Крім того, поруч з експонатом цілодобово чергує охорона.

Кріс Бурден (Chris Burden) - американський художник- концептуаліст, відомий провокаційними перформансами. Під час одного з них він прострелив собі руку, після чого був відправлений до психіатричної лікарні.

Теми

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер Леонід Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.