Спецпроект

У Швейцарії знайшли двері, яким 5000 років

Біля міста Цюріх знайдено дерев'яні двері, вік яких складає 5 тисяч років - наразі це одна із найдавніших європейських знахідок подібного штибу.

Нільс Бляйхер, керівник групи археологів, які проводили розкопки на місці планованого будівництва підземної автостоянки, повідомив AP, що знахідка є "міцною, з характерними петлями і майстерним дизайном".

Бляйхер припускає, судячи з кільць на деревині та інших ознак, що двері були виготовлені у 3063 році до нашої ери - приблизно тоді ж, коли в Британії почалося спорудження Стоунхенджу.

Суворі кліматичні умови того часу змушували людей неоліту (заключного періоду кам'яної доби) будувати дерев'яні будинки, які б захищали їх від холодних вітрів Цюріхського озера, і двері були важливим елементом таких будинків.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище