ЮНЕСКО виключила віденські бали зі списку Світової спадщини

Австрійська філія ЮНЕСКО виключила традиційні віденські бали зі списку нематеріальної культурної спадщини країни.

Про це повідомляє УНІАН.

Причиною такого рішення стала участь в одному з 17 традиційних віденських балів представників неонацистських організацій. Зазначається, що ультраправі з Німеччини і Австрії регулярно збираються на щорічному Балу корпорації віденських студентів (Wiener Korporationsring Ball).

За словами представників ЮНЕСКО, подібні факти не допускають перебування віденських балів у списку культурної спадщини організації, оскільки це суперечить її фундаментальним цінностям, які засновані на толерантності та повазі до чужих культур.

Віденські бали були включені до списку нематеріальної культурної спадщини Австрії в 2010 році. Для того, щоб вважатися справжнім віденським балом, захід має задовольняти низці вимог, зокрема, мають дотримуватись суворо обумовлені протоколи проведення балу.

Бал корпорації віденських студентів цього сезону відбудеться 27 січня. Під час його проведення у Відні очікуються демонстрації супротивників ультраправих рухів.

В листопаді 2010 року до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО потрапила французька кулінарія.

У список Світової спадщини ЮНЕСКО входять видатні культурні і природні цінності, що становлять надбання всього людства.

Наразі Україна не представлена у списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО. У Світовій спадщині країна представлена шістьма матеріальними об'єктами: собором Святої Софії і Києво-Печерською лаврою в Києві, історичним центром Львова, будівлею Чернівецького університету, буковими пралісами Карпат і геодезичною дугою Струве.

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.

Антон Лягуша: «Зараз в Україні формується демократична пам’ять»

Інтерв’ю з Антоном Лягушею, кандидатом історичних наук, деканом факультету магістерських соціальних та гуманітарних студій Київської школи економіки (KSE) для Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова.