Папа Римський замість Патріса Лумумби. У Києві перейменували вулицю, проспект і площу

У Києві з'явилися вулиця Івана Павла Другого, проспект Соборності та Деміївська площа.

Київський міський голова Віталій Кличко підписав розпорядження про перейменування трьох топонімів Києва, яке набуло чинності 4 листопада після публікації в офіційному органі Київської міської ради газеті "Хрещатик".

Відтепер вулиця на честь першого прем'єр-міністра Демократичної Республіки Конго (1960-1961) Патріса Лумумби в Печерському районі називатиметься іменем Папи Римського (1978 - 2005) Св. Іоанна Павла ІІ.

Проспект Возз'єднання в Дніпровському районі, названий так у 1959 році на честь "возз'єднання" України з Росією в 1654 році, перетворився на проспект Соборності.

Московській площі в Голосіївському районі повернено її історичну народну назву Деміївська площа.

Нагадаємо, нещодавно Київрада пітримала перейменування вулиці Льва Толстого на вулицю Євгена Чикаленка.

Інші матеріали за темами ДЕКОМУНІЗАЦІЯ та ТОПОНІМІКА

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".