У Чорному морі знайшли затонуле судно часів Другої світової

На Одещині в акваторії Чорного моря біля курортного селища Лебедівка на затонулому морському судні часів Другої світової війни знайшли кілька десятків снарядів. Наразі тривають роботи із їх вилучення.

Про це повідомили у пресслужбі ДСНС.

 

"За період з 7 червня водолазами-саперами ДСНС обстежено 18 000 квадратних метрів дна, вилучено 49 артснарядів калібру 75 мм, 5700 одиниць підривників та 12350 одиниць інших вибухонебезпечних предметів", – йдеться в повідомленні.

Надзвичайники зазначають, що спеціальні роботи тривають щодня. При цьому працівники ДСНС застосовують водолазне спорядження та спеціальні технічні прилади, для "гарантування безпеки громадян у місцях курортного відпочинку".

"До проведення спеціальних робіт залучено 8 фахівців та 2 одиниці спеціальної техніки", – підкреслили у пресслужбі ДСНС.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище