Спецпроект

ГРЕКО- І РИМО-КАТОЛИКИ ГОТУЮТЬ СПІЛЬНУ ЗАЯВУ ПО ВОЛИНСЬКІЙ ТРАГЕДІЇ

Українська греко-католицька церква та Римо-католицька церква в Україні готують спільне послання до вірних у зв'язку із 70-ю річницею подій на Волині.

Про це повідомляє "Жеч Посполіта" із посиланням на предстоятеля УГКЦ Блаженнійшого Святослава (Шевчука).

"Готуємо таке послання, - зазначив голова УГКЦ. - Це не легка справа, бо є багато історичних моментів, які ще треба розв'язати".

За словами патріарха Святослава, церкви не збираються брати на себе обо'язки істориків: "Хочемо лише, як християни, зробити християнську оцінку цих подій".

"Ми намагаємось лікувати рани минулого, щоб воно не отруювало нам майбутнє, - підкреслив голова УГКЦ. - Нашим майбутнім є спільне життя. Спільне життя в родині європейських народів".

Читайте також інші матеріали ІП на тему "Волинська трагедія"

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер Леонід Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.