Спецпроект

Виставка про євреїв, поляків і націоналістів доїхала до Севастополя

Нардеп від Партії регіонів Вадим Колесніченко продовжує збурювати своїх російськомовних виборців сумнівними фактами та висновками.

Документальна фотовиставка "Украинские праведники. "Волынская резня": жертвы ОУН-УПА" після Києва, Миколаєва, Луганська, Одеси, Запоріжжя відтепер експонується у Севастополі.

За повідомленням сайту руху "Русскоязычная Украина", на виставці представлені копії документів, які "обгрунтовано доводять факти геноциду і злочинів проти людяності, скоєні ОУН-УПА проти українського, польського, єврейського, російського та ромського народів". 

Організатори, зокрема польське "Товариство увічнення пам'яті жертв злочинів українських націоналістів", планують показати 61 планшет з матеріалами виставки ще у кількох містах України, зокрема Львові та Луцьку.

8 квітня 2010 р. київська презентація виставки була зірвана представниками ВО "Свобода", які прийшли висловити протест щодо "антиукраїнської провокації" і встигли знищити частину експонатів, відтак міліція затримала 12 "протестантів".

Напередодні аташе з питань науки і культури посольства Польщі в Україні Оля Гнатюк прокоментувала, що посольство не має жодного відношення до організації заходу: "Не можна все без розбору вкидати під таке гасло "Волинська різанина" просто заради цього слова "різанина". Це робиться задля того, щоб викликати гострі емоції".

У травні цього року Рівненська обласна Рада заборонила проведення виставки в обласному центрі, оскільки та "дискредитує національно-визвольний рух, компрометує учасників українських визвольних змагань і містить чимало викривлень і неточностей".

В оці тайфуна. Як проголосили Акт Злуки

У цей день здавалося, що буревії історії втомилися і зупинили свій руйнівний рух. Насправді над Київом зупинилося "око тайфуну", де вітру може не бути. Навколо ж української столиці усе пригиналося від буревіїв.

Злука: від Фастівської угоди до Варшавського договору

Не важливо, що до Соборності дві частини України йшли через тривалі переговори, суперечки та образи. Не важливо, що практичний наслідок Злуки - це незначна військова та економічна взаємодопомога. Не важливо, що практичне втілення Соборності зупинилось ледь розпочавшись.
Цінність Акту Злуки - у його символічності: українці таки єдині попри усілякі розбіжності у політичних поглядах.

Акт Злуки. Спогад архієпископа Варлаама

Легкою сніжною імлою окритий, зранку прокинувся Київ, але піднялося вгору сонце й розвіяло імлу. Вздовж вулиць і бульварів стоять, мов дівчата в шлюбних сукнях, вкриті інеєм дерева. По всіх, пухнатим снігом вкритих, вулицях незвичайний рух. Організації, школи, діти, молодь і старше громадянство, все святочно вдягнене, гуртками й поодинці – поспішає до Св. Софії на велике свято

Голодомор в історичній пам’яті української молоді: на прикладі студентів ЗВО м. Дніпро

Голодомор в українську етнічну, національну історичну пам'ять активно почав входити вже з кінця 1980-х рр. Але цей процес, насамперед, торкався і дієво впливав на формування світоглядних настанов порівняно незначної кількості населення України. Передусім людей, які і так мали виразну національну орієнтацію. Значення Голодомору як символу, певного світоглядного «лакмусового папірця» посилюється в умовах фактичної російсько-української війни. Тому питання про ступінь поінформованості щодо даної історичної події, сприйняття (або не сприйняття) її як геноциду і спільної об’єднавчої вісі української історії, мають вагому значимість і актуальність.