2011 рік може стати найбезпечнішим за всю історію цивільної авіації

Динаміка нещасних випадків з літаками за останні 11 місяців свідчить про те, що 2011 рік може стати найбезпечнішим в історії сучасної цивільної авіації.

Про це повідомляє агенція Bloomberg із посиланням на дані Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA).

У січні-листопаді 2011 року число авіапригод з літаками західного виробництва було на 52% нижче середнього значення за п'ять попередніх років.

Середня кількість авіаційних НП у світі (вимірюється числом утрачених реактивних літаків західного виробництва на 1 млн польотів) склала 0,34 і була мінімальною з часів Другої світової війни, від якої IATA веде відлік історії сучасної авіації, заявив представник організації у Вашингтоні Перрі Флінт.

Таким чином, одна надзвичайна подія припадала на майже 3 млн польотів.

Попередній рекорд був установлений в 2010 році: тоді середня кількість НП становила 0,61 (одна катастрофа на 1,6 млн польотів). 10 років тому частка пригод дорівнювала 1,05 або одному нещасному випадку на 952 тисяч польотів.

Як загинув польський Ту-154. Стенограма російських диспетчерів

"Йдеться про довгострокову тенденцію, - зазначив Флінт, - 2011 рік не є аномальним".

За даними асоціації, Африка залишається найнебезпечнішим континентом світу з точки зору авіаперельотів. За 11 місяців 2011 року в Африці зареєстровано 3,93 серйозних нещасних випадків на кожен мільйон польотів.

На другому місці за небезпекою стоїть Латинська Америка - 1,43 події на мільйон польотів. У Північній Америці катастрофи траплялися не частіше, ніж раз в 10 млн польотів, а в Європі цього року взагалі не зареєстровано випадків, що відповідають критеріям IATA.

Оскільки IATA враховує НП тільки з літаками західного виробництва, частина катастроф на території Європи не реєструється організацією. Скажімо, не була враховано аварію Як-42 з хокейною командою "Локомотив" на борту, який розбився 7 вересня під Ярославлем.

Торішня катастрофа борту №1 уряду Польщі, в якій загинуло 96 людей на чолі з президентом Лєхом Качинським, теж не була врахована ІАТА, оскільки до 2010 року польоти офіційних польських делегацій обслуговувалися літаками Ту-154.

Справа Шухевича: політична міфологія та дослідницькі підходи

Тема колабораціонізму українського визвольного руху у Другій Світовій війні з нацистами вперше чітко проартикульована на початку 1960-х, коли професор Берлінського університету Альберт Норден заявив у жовтні 1959 року, нібито бійці батальйону "Нахтігаль" у перші дні нацистської окупації Львова вбили до трьох тисяч поляків та євреїв. У квітні 1960 року у Москві влаштували прес-конференцію, на якій, серед іншого, представили двох начебто свідків подій. З тих часів за "Нахтігалем" та Романом Шухевичем почала закріплюватися на Заході слава колаборанта та воєнного злочинця.

30 червня 1941. Як Бандера Незалежність відновлював

Події у Львові стали сигналом для тисяч оунівців і їхніх симпатиків. По всіх селах і містечках Західної України відбувалася один і той же сценарій: група молодих ентузіастів захоплювала приміщення владних органів — хоча це сказано надто гучно, адже «Совєти ще не пішли, а німці ще не прийшли» і влада фактично валялася на вулиці.

Ігор Калинець: «Для мене поезія мала бути загадкою, яку слід відгадати, розшифрувати"

Іноді мене запитують, чи я шкодую, що моє життя так склалося. Мені здається, що ні. Не мало б воно тоді смислу, якби я не перейшов через те все, якби не було тих 60-х, ув’язнення у 70-ті, того піднесення національного — всі ті події допомогли мені відчути, що я щось значу, що я щось зробив, що я комусь потрібен власне таким, яким я є в даний момент. Мені здається, що то і є сенс мого життя.

Петро Франко. Таємниці життя і смерті

28 червня 1890 року народився наймолодший із трьох синів Івана Франка – Петро. В історію визвольної боротьби він увійшов як один із засновників української скаутської організації "Пласт", хоробрий старшина Легіону Українських січових стрільців, командант летунського відділу Української Галицької армії. Для сталінського ж режиму він став небезпечним ворогом народу, якого ліквідували, ймовірно, у перші дні німецько-радянської війни.