У Лондоні вшанували пам'ять ізраїльських олімпійців, загиблих 1972-го

Міністр закордонних справ ФРН Ґідо Вестервелле взяв участь у церемонії вшанування атлетів, які загинули під час терористичного нападу під час Олімпіади 1972 року в Мюнхені.

"Німецька хвиля" передає слова дипломата: "Я запевняю вас у тому, що Німеччина не забула".

Меморіальну церемонію організували в Лондоні Єврейський комітет лондонської Олімпіади та ізраїльський Національний Олімпійський комітет.

Сорок років тому під час Олімпіади 1972-го року 11 учасників ізраїльської олімпійської делегації та німецький офіцер загинули під час невдалої спроби німецької поліції звільнити атлетів, захоплених палестинськими терористами.

Цей теракт було організовано радикальною палестинською групою "Чорний вересень" за сприяння членів ультралівої німецької Фракції Червоної Армії.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище