Спецпроект

Ведмідь змусив закрити музей

Музей "Ангарське село" в Братську Іркутської області закрили для відвідування туристів і городян. Вже двічі туди навідувався дикий ведмідь.

Про це пишуть Вести.

В історико-етнографічному музеї є і власні ведмеді - Міша та Маша, але до них вже двічі приходив дикий. Поїв з мисок кожного з клишоногих мешканців музею, зламав декілька огорож і повернувся у ліс.

За словами сторожів, які його бачили, ведмідь не великий - пестун. На вигляд йому років зо два. Судячи з апетиту, - звір був голодний. У пошуках добавки він намагався забратися в клітку.

Архітектурно-етнографічний музей "Ангарське село" засновано в 1979 році. Знаходиться в 12 км від центру Братська в зеленій зоні міста та складається з 2-х секторів: евенкійського і російського. В Евенкійському секторі в сосновому бору реконструйовані житлові, господарські та культові споруди евенків - одного з корінних народів Іркутської області.

Музей популярний у городян і гостей міста не тільки унікальними пам'ятками, але і незайманою природою сибірської тайги. 

 

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер Леонід Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.