Спецпроект

Пітер Грінуей виступить на відкритті Музею екранної культури в Москві

Режисер Пітер Грінуей, який в числі іншого займається виставковими проектами та оновленням московського Музею Булгакова, виступить в п'ятницю з лекцією "Репродукції тепер краще оригіналу" на відкритті Музею екранної культури "МедіаАртЛаб" в "Манежі".

Про це пишуть РИА-новости.

Цокольне приміщення оновленого "​​Манежу" зайняли цілих три нових музеї - першим в середині листопада запрацював проект "Книга художника / Livre d'Artiste", а тепер разом відкрилися Музей дизайну і Музей екранної культури.

Основою останнього став існуючий більше 12 років центр "МедіаАртЛаб", який проводив численні виставки відеоарту, в тому числі в рамках ММКФ, і симпозіум "Про & Контра". Власного експозиційного приміщення у нього не було. Наприклад, кілька останніх виставкових проектів проходили в Московському музеї сучасного мистецтва і Фонді культури "Катерина", тепер же в "Манежі" пообіцяли показувати близько шести проектів на рік.

Зараз в експозиції "Відео-діри: I do not know what it is I am" можна побачити відео ключових майстрів відеоарту з 1970-х до нинішніх років, в тому числі "Місто ангелів" Марини Абрамович і Улай і "Я не знаю, що таке я є "Білла Віоли.

І, головне, в "Медіатеці" буде відкритий доступ до найбільшого архіву по медіамистецтву, який збирався з початку діяльності центру.
Зараз в цьому просторі працюють кілька галерей. У "Галереї почуттів", наприклад, зручно влаштувавшись на подушках, можна подивитися підбірку робіт кращих фестивалів медіамистецтва, в тому числі іспанського LOOP Festival, голландського "​​Імпакт" і російського "​​Зараз & Потім".

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер А. Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.