Меморіал Небесної Сотні: слідчі експерименти мають завершити до початку будівництва

Спорудження Меморіалу Героїв Небесної Сотні та розслідування справи їх загибелі будуть координуватися. Український інститут національної пам'яті, Національний Музей Революції Гідності, управління спеціальних розслідувань Генеральної Прокуратури України та представники громадської організації “Родин Героїв Небесної Сотні” узгодили план дій.

Про це йдеться у повідомленні на офіційному сайті УІНП.

"Пам‘ять про загиблих героїв Небесної сотні та правда про їх убивць – це те, чого вимагає від нас суспільство. Ми можемо це реалізувати, лише скоординувавши зусилля тих, хто проводить слідство, з тими, хто здійснює меморіалізацію Майдану", - повідомив Голова УІНП Володимир В’ятрович.

 Володимир В'ятрович. Фото: Богдан Пошивайло

Генеральна прокуратура обіцяє завершити слідчі експерименти на колишній вулиці Інститутській в місті Києві протягом трьох місяців, щоб уже в жовтні тут почали спорудження Меморіалу Героїв Небесної Сотні.

Сергій Горбатюк, начальник управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України, наголосив на тому, що ні слідчі, ні прокурори не виступають проти будівництва меморіального-музейного комплексу і не хочуть бути перешкодою на цьому шляху.

"Перше і основне наше завдання – це збір доказів, щоб особи, які винні у загибелі протестувальників, понесли відповідальність і вирок суду не піддавався сумніву. Одним із важливих доказів у розслідуванні є проведення слідчих експериментів, які потрібно завершити, адже додалися нові відеодокази", - розповів він.

Під час слідчих дій планується перенесення і збереження тимчасової стели зі світлинами загиблих і пам’ятного хреста на Алеї Героїв Небесної Сотні.

 Сергій Горбатюк. Фото: Богдан Пошивайло

Представник ГПУ звернувся до адвокатів підозрюваних з проханням, щоб протягом найближчих трьох місяців ті внесли клопотання стосовно проведення додаткових слідчих дій, огляду місця подій, щоб в майбутньому не було маніпуляцій про те, що хтось намагався перешкодити встановленню істини.

Ігор Пошивайло, генеральний директор Національного музею Революції Гідності, повідомив, що уже ведуться підготовчі роботи з втілення в життя проектів-переможців Міжнародного архітектурного конкурсу проектів на кращу проектну пропозицію щодо об’єкта "Національний меморіальний комплекс Героїв Небесної Сотні — Музей Революції Гідності".

"Наразі жодних робіт, які б перешкоджали слідчим експериментам, наш заклад не веде. Ми працюємо над розробкою проекту музеєфікації нерухомих об’єктів на Алеї Героїв Небесної Сотні, адже місця, об’єкти, які мають на собі залишки від куль, були внесені в облікову документацію, їм надано статус пам’яток місцевого значення, тому наше завдання – зберегти їх не лише для слідчого експерименту, а й для майбутнього", - розповів Пошивайло.

Ігор Пошивайло з мікрофоном. Фото: Богдан Пошивайло 

Наталя Бойків, заступник Голови ГО "Родина Героїв Небесної Сотні" підкреслила:

"Нашим пріоритетом є вшанування пам’яті загиблих. Я сподіваюся, що дії та зусилля Прокуратури і Музею Революції Гідності будуть об’єднані. Прокуратура встигне зробити свої додаткові слідчі дії і будівництво розпочнеться вчасно.

Якщо зараз будуть проводитися додаткові слідчі експерименти, то велике прохання до учасників дуже акуратно, обережно демонтувати цей постамент зі світлинами наших рідних, щоб потім, по завершенню слідчих процедур, його можливо було поставити у Музеї".

Наталя Бойків з мікрофоном. Фото: Богдан Пошивайло

Роботи з реконструкції Алеї Героїв Небесної Сотні, облаштування пішохідної зони, озеленення та благоустрою в складі меморіально-музейного комплексу, планують розпочати у жовтні. Меморіал Героїв Небесної Сотні заплановано відкрити 20 лютого 2019 року – до 5-ї річниці історичних подій на Майдані.

Нагадуємо, що раніше Департаменту спецрозслідувань Генеральної прокуратури України призупинив спорудження Музею Революції Гідності.

Сталева труна на вісім персон

17 лютого 1864 року, сто п'ятдесят сім років тому, підводний човен "Hunley" конструкції Горація Ханлі атакував і потопив паровий шлюп "Housatonic" і це була перша в історії успішна атака корабля з глибини. Не надто тямущі в історії люди приписують Жулю Верну купу передбачень, і в тому числі – мало не винахід підводного човна. Це не так, це дуже сильно не так. Чистих передбачень у Жуля Верна дуже мало, а підводних човнів на той час було збудовано вже з десяток.

«Нормалізація» Ґустава Гусака

«Страх. Зі, страху, що його звільнять з роботи, вчитель навчає в школі речей, котрим не вірить. Зі страху за своє майбутнє, учень їх повторює. Зі страху, що не зможе продовжувати навчання, він вступає в Союз молоді і робить те, що йому наказують. … Зі страху через наслідки, люди беруть участь у виборах, обирають запропонованих кандидатів і роблять вигляд, що вважають це справжніми виборами…». Вацлав Гавел дописав текст, котрий отримав назву «Лист Ґуставу Гусакові». Надворі була весна 1975 року, в Чехословаччині панувала «нормалізація», а її незмінним символом був Ґустав Гусак – президент країни та генеральний секретар ЦК КПЧ. Людина карколомної і неоднозначної долі.

Формула краси. Дерев’яні церкви України: втрачене мистецтво?

Українські дерев'яні церкви – це фольклор, тільки в архітектурі. Збудовані переважно безіменними для нас майстрами на замовлення спільноти, громади села – вони могли бути (а могли не бути) шедеврами, але завжди втілювали народну уяву про красу, про велич, про присутність Бога на землі. Можливо тому знищення храмів більшовиками українці сприймали як саморуйнування. Дерев'яні церкви зникали з різних причин (вогонь і вода, шашель і грибок, занепад громади), але саме насильницька, свідома деструкція була найболіснішою – через неприродність втрати.

Леся Українка: про що не пишуть у підручниках

Хвора, сумна і з грабельками – такою навчили нас бачити Лесю Українку. Але якою вона була насправді? На щастя, Лариса Косач одна з небагатьох класиків, чий архів (зокрема, листування) вдалося зберегти, а з ним і цілу історію української літератури та життя культурної еліти зламу ХІХ і ХХ століть. Завдяки цим архівам ми можемо подивитися на неї по-новому, а заразом і на цілу епоху: час тендітних дам, літературних вечорів, перших курортів, трамваїв і краси епістолярного стилю…