АНОНС: "Сто Батерфляй Соломії Крушельницької. До 120-тиліття прем’єри опери Джакомо Пуччіні"

9 січня у Львові відбудеться лекція засновниці Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові Галини Тихобаєвої під назвою "Сто Батерфляй Соломії Крушельницької. До 120-тиліття прем’єри опери Джакомо Пуччіні".

Про це повідомляють на сайті Фотографії старого Львова. 

Цьогоріч виповнюється 120 років з часу прем'єри опери Джакомо Пуччіні "Мадам Батерфляй".У 1904 році відбулося дві прем'єри: 17 лютого а "Ля Скала", яка закінчилася повним провалом, і успішна – 28 травня у Бреші за участі Соломії Крушельницької.

"Сто Батерфляй Соломії Крушельницької" – це розповідь про те, як українка врятувала "барвистого метелика" Пуччіні, проспівала 100 разів Батерфляй в найбільших театрах світу, а потім сказала композиторові: "Баста!" і віддала йому свою, вже освячену славою, партитуру.

Соломія Крушельницька - українська оперна співачка, педагогиня. За життя визнавана найвидатнішою співачкою світу. Співати з Крушельницькою на одній сцені вважали за честь Енріко Карузо, Тітта Руффо, Федір Шаляпін. Італійський композитор Джакомо Пуччіні подарував їй свій портрет з написом "Найвеличнішій і найчарівнішій Баттерфляй - Джакомо Пуччіні. Торре 1904".

Подія організована у співпраці Українського Фотографічного Товариства (УФОТО), Львівського Фотомузею, Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові та Львівського палацу Мистецтв.

Коли: 9 січня 2024 року, о 17.00

Де: у Львівському палаці мистецтв (вул. Коперника, 17) 

 

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.

Антон Лягуша: «Зараз в Україні формується демократична пам’ять»

Інтерв’ю з Антоном Лягушею, кандидатом історичних наук, деканом факультету магістерських соціальних та гуманітарних студій Київської школи економіки (KSE) для Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова.