Спецпроект

СБУ поповнює колекцію Центрального музею Тавриди. ФОТО

До Центрального музею Тавриди керівництво СБУ в АРК передало старовинні артефакти, які були вилучені під час незаконного перевезення через державний кордон України. У музейний фонд були передані старовинні монети, холодна зброя та унікальні предмети побуту минулих століть, які за висновком експертизи є культурно - історичною спадщиною і не підлягають вивезенню за кордон.

Про це пише "ХайВей".

Фонд музею поповнився срібними монетами 17-18 століть, які нещодавно контрабандисти намагалися переправити до Німеччини.
Сімейна пара із Сімферополя продала на одному з аукціонів в Інтернеті колекцію монет із зображенням Петра І і, замаскувавши їх під звичайну поштову кореспонденцію, вислала покупцеві в Мюнхен.
Співробітники СБУ затримали контрабанду, а за кілька днів знайшли і її відправників.

Ще один сімферополець спробував переправити рейсовим автобусом посилку, у якій знаходилися колекційні монети Російської Імперії, викарбувані в 1814 і 1818 роках. Замасковані під побутові речі монети були затримані співробітниками СБУ при перетині кордону з Росією.

У січні 2012 року мешканка Сімферополя, виїжджаючи на постійне місце проживання в Мілан, спробувала вивезти з собою дореволюційні срібні столові предмети і англійський барометр кінця 19-го століття.

Особливу історичну цінність представляв барометр, виконаний у вигляді рятувального круга, який імовірно був виготовлений в Криму, про що свідчить стилізований герб Таврійської губернії в нижній частині приладу.
Всі ці раритети жінка заховала у своєму багажі, не заявивши про їх наявність співробітникам прикордонної та митної служби.

Барометр у вигляді рятувального круга
Барометр, вилучений службою безпеки

 

Ще один артефакт - швейцарський багнет-ніж від піхотної гвинтівки 1918 випуску був вилучений у співробітника податкової міліції міста Севастополя. Державний службовець придбав його в Швейцарії для своєї колекції, коли перебував там на відпочинку. Але планам колекціонера перешкодили співробітники СБУ, вилучивши історичну холодну зброю на прикордонному контролі.

Кримські музеї часто поповнюються експонатами, які потрапляють в експозицію з митниці.

Теми

Пам’ять про Голокост як зброя гібридної війни

Однією з цілей російського вторгнення було проголошено "денацифікацію України" – ліквідацію "режиму, який глорифікує нацистських поплічників", що автоматично означає співвідповідальність за Голокост. Надалі трагедії сучасної війни почнуть затьмарювати у пам'яті людей трагедії ХХ сторіччя. Це призведе до абсолютно іншого виміру конкуренції пам'ятей, яка до цього обмежувалася жертвами тоталітарних режимів минулого.

Останні дні і смерть Міхновського

Вранці 4 травня 1924 року 4-річний син Володимира Шемета – Ждан – вийшов у садок свого дому. Там дитина першою побачила, на старій яблуні, повішаним майже двометрове тіло гостя свого батька – Миколу Міхновського. Згодом Ждан розповість Роману Ковалю, що батько знайшов у кишені покійного записку: "Волію вмерти власною смертю!"

Останнє інтерв'ю мисткині Людмили Симикіної

Через мою майстерню пройшли всі дисиденти. Всім шилась свита. Я знала всі біографії. Я їх втішала, жаліла. Я знімала ту напругу психічного тиску, одягали новий одяг, знімали той, що вони мали, і вони відважно носили це. Я мріяла про іншу державу, про інший устрій. А одяг шився для цієї мрії. Ось сутність моя була в 1960-ті роки.

На могилі Алли Горської

2 грудня 1970 року на Київщині виявили тіло жорстоко вбитої Алли Горської. Поховали художницю у Києві на Берковецькому кладовищі. Її похорон перетворився в акт громадянського спротиву. Публікуємо текст Євгена Сверстюка, який він написав після смерті Алли Горської. Сверстюк виголосив його на похороні, згодом прощальне слово надрукували у пресі та поширили на Заході.