Спецпроект

АНОНС: лекція архітектора з Берліну про те, як будувати музеї

В рамках паралельної лекційної програми до проекту "Динамічний музей" у Києві відбудеться лекція архітектора, співавтора архітектурного проекту знаменитого берлінського Нового музею Александера Шварца (Німеччина).

Александер Шварц розповість про історію музейної будівлі, про старі та нові підходи до архітектури музею, про те, як колекція музею визначає його архітектуру, адже "значно легше будувати для музею з колекцією, аніж для музею без колекції".

Буде розказано про низку музейних проектів, створених архітектурною компанією "Девід Чипперфілд" для  Берліна – постійно мінливого міста, а також про музейні проекти для інших країн чи інших часів – від малесеньких сучасних музеїв у пустелі Судану до реставрації знаменитої модерністської будівлі Нової галереї Міса ван дер Рое в Берліні.

Організатори заходу: Фонд Ріната Ахметова "Розвиток України" й Національний художній музей у співпраці з Goethe-Institut в Україні.

Час і місце: 25 вересня 2013 року об 11:00 в Національному художньому музеї (Київ, вул. Грушевського, 6).

У програмі: лекція, дискусія, спілкування за кавою.

Александер Шварц – берлінський архітектор, креативний директор і партнер архітектурного бюро David Chipperfield Architects Berlin. Керівник відомих музейних архітектурних проектів, зокрема, Нового музею та галереї Джеймса Саймона на Музейному острові в Берліні, музею сучасної літератури в Марбаху та музею Фолькванг в Есені. Викладає в університеті Баухауз у Веймарі.

Олеся Островська-Люта – куратор, арт-критик, керівник програм і проектів за напрямом "Культурне надбання" Фонду Ріната Ахметова.

Попередня акредитація здійснюється за електронною адресою: education@namu.kiev.ua

Дивіться інші лекції в рамках проекту "Динамічний музей":

"Рух як складова музейного простору". Лекція Дітера Богена

"Як виставляють скульптури у Луврі". Лекція Ґілема Шерфа

"Музеї у глобалізованому суспільстві". Лекція Ганса Мартіна Хінца

"Потреби та очікування публіки". Лекція Ксеркса Мазди

"Сучасні тенденції музейної справи". Лекція Давіда Лордкіпанідзе

"Куди прямують європейські музеї?". Лекція Міхаіла Ґнєдовского

Всі матеріали за темою "Скульптура"

Останні дні і смерть Міхновського

Вранці 4 травня 1924 року 4-річний син Володимира Шемета – Ждан – вийшов у садок свого дому. Там дитина першою побачила, на старій яблуні, повішаним майже двометрове тіло гостя свого батька – Миколу Міхновського. Згодом Ждан розповість Роману Ковалю, що батько знайшов у кишені покійного записку: "Волію вмерти власною смертю!"

Останнє інтерв'ю мисткині Людмили Симикіної

Через мою майстерню пройшли всі дисиденти. Всім шилась свита. Я знала всі біографії. Я їх втішала, жаліла. Я знімала ту напругу психічного тиску, одягали новий одяг, знімали той, що вони мали, і вони відважно носили це. Я мріяла про іншу державу, про інший устрій. А одяг шився для цієї мрії. Ось сутність моя була в 1960-ті роки.

На могилі Алли Горської

2 грудня 1970 року на Київщині виявили тіло жорстоко вбитої Алли Горської. Поховали художницю у Києві на Берковецькому кладовищі. Її похорон перетворився в акт громадянського спротиву. Публікуємо текст Євгена Сверстюка, який він написав після смерті Алли Горської. Сверстюк виголосив його на похороні, згодом прощальне слово надрукували у пресі та поширили на Заході.

Про Невідомого Солдата

Є вислів "війна закінчиться тоді, коли буде похований останній солдат". Він далекий від реальності. Насправді жодна війна не закінчена. Тому могила невідомому солдату - це важливий символ, адже це пам'ятник усім - і тим, хто поки що невідомий, і тим, кого ми ніколи не знатимемо по імені.