Спецпроект

Львівські 5-класники вивчатимуть історію з УПА і Голодомором

Управління освіти Львівської міськради вирішило закупити для шкіл міста підручники з історії України, у яких Голодомор представлено як геноцид, а Українська повстанська армія - як борець за волю України.

Про це на прес-конференції у Львові повідомила виконуючий обов'язки начальника управління Катерина Гороховська, пишуть "Українські новини".

З її слів, автором підручника для 5-го класу видавництва "Астролябія" є 26-річний вчитель львівської школи №28 Андрій Закалюк.

Вартість книги - 35 гривень. Львів планує витратити зі свого бюджету розвитку на закупівлю підручників 70 тис. гривень.

Гороховська повідомила, що управління рекомендує цей підручник як додаткову допомогу з вивчення історії України.

Крім того, з її слів, зараз ведеться робота над підготовкою аналогічного підручника для 11-го класу.

"Автор не ставив собі завдання змінити підручники з історії України, які вже існують, у своєму підручнику він наголошує на темах, які, на його думку, мало освітлені в підручниках або взагалі не розкриті", - сказала Гороховська.

Сам Закалюк розповів, що в його підручнику, на відміну від інших, рекомендованих Міністерством освіти, згадуються такі теми як Голодомор, УПА, бій під Крутами, зникнення журналіста Георгія Гонгадзе, "Помаранчева революція", а також більш широко представлено тему дисидентства 1960-х років.

Автор стверджує, що його підручник є збалансованим і не має ідеологічних перекосів.

"Однозначно зазначено, що голодомор - це геноцид, УПА й Бандера - герої", - сказав він.

Також він висловив надію, що його підручники будуть використовувати в інших містах і навіть у Донецькій області.

"Ми в підручнику не пишемо, що "донецькі" погані", - сказав він.

Нагадаємо, в березні 2011 року Табачник повідомив, що в нових підручниках з історії для 11-го класу "всюди буде відновлено термін "Велика вітчизняна війна". Тоді ж стало відомо, що в одному з видань нових підручників зник розділ "Русифікація".

У вересні 2011 року стартувала громадська кампанія "Антитабачниківські уроки історії".

У січні 2011 року Львівська міськрада передбачила у бюджеті півмільйона гривень для видання підручника з історії України, який "містив би правдиві матеріали про історичні події в Україні, а не викривлені Міносвітою".

Більше матеріалів про шкільні підручники з історії дивіться на ІП за темою "Підручник"

Биківнянський меморіал: пам'ять про вбитих заради живих

30 квітня 1995 року громадський діяч, один із фундаторів Українського товариства "Меморіал", багаторічний дослідник Биківні Микола Лисенко занотував у своєму щоденнику: "30-го, в неділю, відбулося відкриття Меморіального комплексу на Биківнянських могилах. Це за поданням т-ва "Меморіал" та інституту історії України. Відкривав Київський мер А. Косаківський, але людей було небагато. Ми були там усією родиною з 9 до 13 год."

Операція «Вісла»: геноцид, воєнний злочин чи етнічна чистка

Чим була операція «Вісла»? Хто повинен відповідати за кривду, заподіяну українцям Закерзоння 1947 року? Чи варто Україні «симетрично» відповідати на політичні рішення чинної влади Польщі, проголошуючи геноцидом дії комуністичної польської влади проти мешканців українських етнічних територій, що відійшли до Республіки Польща після Другої світової війни? Спробуймо дати кваліфікацію подіям операції «Вісла», виходячи не з емоцій та політичної кон’юнктури, а з позиції норм міжнародного права.

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.