У Києві покажуть документальну драму про юних упівців

У Київському музеї книги і друкарства відбудеться вербатім - документальна драма "Двадцятилітні", присвячена солдатам УПА.

"Двадцятилітні" - це історії реальних людей, спогади безпосередніх учасників тих подій, дослівно передані глядачу професійними акторами.

Без пафосу, гасел і спекуляцій, а просто про людей, про молодь, про тих, кому було чотирнадцять, шістнадцять і двадцять.

Завдання та праця у підпіллі, історії відносин матерів і дочок, хлопців і дівчат, народжених у криївках дітей.

Вистава представлена майстернею "Мистецький простір". Постановка Уляни Мороз. Тривалість вистави півтори години, вхід вільний.

Час і місце заходу: 21 жовтня 2013 року о 19:00. Київ, музей книги і друкарства України (вул. Лаврська, 9, корпус 9, територія Києво-Печерської лаври).

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище