Словосполучення "українські націоналісти" і "Східна Малопольща" в законі про ІПН не сподобалися Дуді

У резонансному законі про Інститут національної пам’яті президент Польщі Анджей Дуда опротестував положення зі словосполученнями "українські націоналісти" і "Східна Малопольща".

Про це 15 лютого повідомило Польске Радіо, педає ZIK.

Відзначається, що свої висновки Дуда доклав до тексту закону, відправляючи його в Конституційний суд.

Зокрема, Дуда опротестував положення оновленого закону про ІНП, в яких використані звороти "українські націоналісти" і "Східна Малопольща".

Відзначається, що в оновленому законі йдеться про "дії, вчинені українськими націоналістами в 1925 – 1950 роках, що полягають у використанні насильства, терору та інших форм порушення прав людини відносно окремих осіб і груп людей".

У законі також зазначено, що такими злочинами були "участь українських націоналістів у знищенні євреїв і вчинені ними вбивства громадян ІІ Речі Посполитої на Волині і в Східній Малопольщі"

Нагадаємо, Польща закликала співвітчизників, які проживають за кордоном, повідомляти офіційні органи про антипольські заяви.

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".