Спецпроект

АНОНС: Презентація книги «Волиняни про «Волинь-43»

У Рівному презентують книгу про те, як українці пам'ятають польську експансію на Український Північний Захід у 1938-1944 рр.

 

Аналіз українсько-польського протистояння 1938-1944 рр. здійснений на основі аудіо та писемних спогадів тогочасних жителів міст та містечок Волинської, Рівненської областей, Південної Волині (Кременеччини), а також тодішніх українськомовних місцевостей Холмщини, Підляшшя і Берестійщини.

Опитування дало змогу накопичити матеріал, який доповнює відомості архівних документів.

Свідчення учасників подій дають можливість уточнити перебіг подій, пееросмислити передумови, початок та перебіг протистояння та кількість загиблих.

Іван Пущук зібрав близька півтори тисячі диктофонних записів розповідей та писемних тверджень осіб про події польсько-українського конфлікту часів Другої світової війни.

Час: 22 лютого, четвер, 12:00,

Місце: Рівненський обласний краєзнавчий музей, вул. Драгоманова, 19

Читайте також:

Чому "Вісла" не дорівнює Волині. Відкритий лист до Ґжеґожа Мотики

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".