АНОНС: онлайн-лекція «Історична пам’ять у сучасних міжнародних відносинах»

Голова Українського інституту національної пам'яті прочитає лекцію про пошук історичних компромісів із сусідами України

7 квітня о 14:00 відбудеться онлайн-лекція "Історична пам'ять у сучасних міжнародних відносинах" від Антона Дробовича, голови Українського інституту національної пам'яті.

 

Історична пам'ять є чутливою темою для багатьох сусідніх країн. Пошук компромісу щодо минулого заради партнерства в майбутньому спонукають погоджуватися на взаємоприйняті історичні наративи та практики комеморації.

Розуміння проблеми та знання чутливих питань у сфері історичної пам'яті українського народу сприятиме більш впевненим позиціям українських дипломатів у відстоюванні позитивного іміджу України та досягненні зовнішньополітичних цілей.

Модератор ‒ завідувач Центру інформаційних ресурсів, к.і.н. Андрій Войнаровський.

Трансляція лекції здійснюватиметься через Cisco Webex Meeting.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище