В Одесі горів архів

Сталася пожежа у приміщенні Державного архіву Одеської області, розташованому на вулиці Пироговській в Одесі

Про це повідомляє Depo.Одеса, посилаючись на Суспільне.UA. 

 

На місці події працювали рятувальники. Як розповів журналістам заступник начальника ДСНС Одеської області Олександр Крицький, повідомлення про пожежу рятувальники отримали об 11:04. 

Горів кабінет на першому поверсі у семиповерховій будівлі. Горіли комп'ютери та кондиціонер, приміщення було сильно задимлене. Гасити пожежу прибуло 12 одиниць техніки. Вони впоралися з ситуацією та ліквідували пожежу за вісім хвилин – як виявилося, полум'я встигло охопити лише один квадратний метр.

Голова Державної архівної служби Анатолій Хромов прокоментував новину: "Загрози життю та здоров'ю працівників та відвідувачів Державного архіву Одеської області нема! Архівні документи не постраждали. Пожежа локалізована за 8 хв в межах однієї робочої кімнати! Причини загоряння остаточно встановлять пізніше!"

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище