Спецпроект
Динамічний музей

Динамічний музей: підсумки освітніх подорожей

"...Найбільш класні і просунуті музеї були невеличкого розміру і знаходилися не в столиці, а в маленьких містечках. Ми на власні очі переконалися у тому, що зробити сучасний музей можна, навіть не маючи багато грошей..."

Українські музеї у 2013-2014: спроба підсумків

Намітилися перші ознаки змін, зростання відповідальності та готовності приймати участь у розвитку галузі тощо. Ще одним наслідком подій на Майдані є зростання уваги щодо музеєфікації сьогодення.

Йосиф Зісельс: Меморіальний центр Голокосту "Бабин Яр"– проект патерналістський

Якщо це має бути український проект, то його слід робити істинно українським. І фінансування повинно бути українським, і розробка концепції українська за допомогою запрошених спеціалістів. Держава повинна брати активну участь у цьому, а також в інших великих проектах (рос.).
Фотогалерея

Бойові і пасажирські літаки з київського Музею авіації. ФОТО

День і Ніч Музеїв в Україні: хто і що організовує. АФІША

Щороку 18 травня - в Міжнародний День Музеїв європейські музеї влаштовують святкові заходи, відомі як Ніч Музеїв. "Історична Правда" подивилася, що нас очікує цього року.

Олександр Зінченко: Музей Майдану. Чи у конкурсі переміг найкращий проект?

28 червня Міністр Культури і дворазовий голос Майдану Євген Нищук оприлюднив результати архітектурного конкурсу. Публіці показали проект-переможець Музею Майдану. Він сподобався не всім. Чи журі не помилилося з вибором?

Катерина Ботанова: "Колекція Ґурлітта": між детективом, Голокостом і катарсисом

Безцінна приватна колекція мистецтва, нарешті, демонструється публіці в Німеччині та Шейцарії. Проблема в тому, що частина цих робіт була свого часу експропрійована нацистами з музеїв або відібрана у єврейських власників, які потім згоріли у Голокості.

Сергій Кот: Шукаймо останки князя Ярослава, а не сваримося!

Питання долі зниклих останків великого князя є надто складним, аби робити поспішні висновки та не підготовлені належно кроки. Робота потребує спільної копіткої праці, а не шкідливих змагань за "першість" та ще й з необґрунтованими закидами на адресу вчорашніх партнерів з пошуків.

Якою має бути стратегія музею. На прикладі Львівського природничого

Ще одне важливе завдання – стати найбільш відвідуваним та популярним науковим музеєм країни. У 1980-х Природознавчий музей НАНУ був найбільш відвідуваним музейним закладом міста. І це у Львові, де суцільні музеї.

Як евакуювали українські музеї в 1941-му. ЛЕКЦІЯ

...Михайлина Коцюбинська згадувала, як її батько, директор Музею Коцюбинського, теж їхав із родиною в музейному вагоні. Коли починався обстріл, малу Михайлину клали на найдорожче – на скриню з рукописами письменника, а зверху її накривали батьки.

Голландські музеї та українські можливості

В такій загалом невеликій країні (за кількістю населення Нідерланди займають 60 місце в світі) успішно працює кілька музеїв природничого профілю. Зали не просто заповнені відвідувачами, до музеїв стоять черги. "В нас я такого не бачила!"

Межигір'я як унікальна археологічна пам'ятка

Археологічний матеріал свідчить про наявність у Межигір'ї мінімум п'яти пам'яток археології - від трипільських часів до легендарного козацького монастиря. Потрібно продовжити дослідження і оголосити частину території заповідником.
Про проект

Інтернет-сторінка "Динамічний музей" - спільний інформаційний проект "Історичної Правди" і Фонду Ріната Ахметова "Розвиток України", створений для моніторингу ситуації в музейній галузі України. Зокрема, ми висвітлюємо перебіг проекту "Динамічний музей" (ініціатор - Фонд "Розвиток України"), в рамках якого один із українських музеїв отримає грант на загальну суму до 10 млн гривень.

Про інтернет-сторінку "Динамічний музей"

Інтернет-сторінка "Динамічний музей" присвячена ситуації з українськими музеями і можливості їхньої модернізації. Нещодавні кадрові скандали привернули увагу суспільства до цієї теми - і тепер її варто чітко проартикулювати.

Залучені редакцією експерти і журналісти писатимуть про проблеми і потенціал галузі, про закордонний досвід, про кадрову ситуацію і нагальні реформи. Ми стежитимемо за новинами музейної справи і оперативно їх повідомлятимемо. А очима наших фоторепортерів читач побуває у залах вітчизняних музеїв.

Важлива складова нашої роботи - висвітлення перебігу проекту Фонду Ріната Ахметова "Динамічний музей", в рамках якого один із українських музеїв отримає 10 млн гривень на розвиток і модернізацію.

Запрошуємо до взаємовигідної співпраці музейників та журналістів. Пишіть на пошту solodko на gmail.com

Про проект підтримки музеїв "Динамічний музей"

Проект Фонду Ріната Ахметова "Динамічний музей" спрямований на модернізацію та активізацію ролі музеїв у суспільстві. В рамках проекту один із українських музеїв отримає грант на загальну суму до 10 млн гривень.

Музей-реципієнт обиратиметься незалежною експертною радою з українських та провідних міжнародних фахівців. Зокрема, до складу Експертної ради входять президент Міжнародної ради музеїв (ІКОМ) Ханц-Мартін Хінц та президент Європейського музейного форуму Міхаіл Гнєдовскій.

Яка мета проекту "Динамічний музей"?

Проект покликаний допомогти українським музеям розвинути власні ресурси відповідно до міжнародних музейних стандартів, а також реалізувати проекти, котрі можуть мати експериментальний характер або базуватися на досвіді вітчизняних і зарубіжних музеїв.

Це можуть бути нові форми просвітницької роботи, нові принципи формування та презентації музейних колекцій, нові способи адміністративної роботи (наприклад, запровадження PR- та фандрейзингових складових) тощо.

Це мусять бути дії, котрі наблизять музей до своєї аудиторії, перетворять його на жвавий осередок культурного обміну, а також сприятимуть стабільному розвитку музейних програм надалі.

Чому виник проект "Динамічний музей"?

Працюючи у музейній царині з 2005 року, фонд пересвідчився, що однією з важливих умов існування цікавих, динамічних музеїв, що здатні реалізувати свою місію, є перегляд та оновлення підходів до музейної роботи, в тому числі й роботи з відвідувачами.

Часто глядач стикається із застарілими експозиціями й методами роботи музею, котрі не відповідають світовідчуттю сучасної людини, а сама комунікація відбувається вже архаїчною мовою. Відтак, варто спробувати змінити такий стан справ, оскільки музей нині ризикує програти битву за уми не лише з індустрією розваг, але й з іншими інститутами культури (від осередків сучасних художніх практик до соціальних мереж).

Хосе Ортега-і-Гассет, пишучи про іспанський університет у 1930-их роках, зауважив, що один з найбільших викликів, які стоять перед тими, хто відповідає за стан університету, – це здатність "мислити на висоті свого часу". Отже, послуговуватися не актуальними ще вчора методами, уявленнями і мірилами, а розуміти університет як частину світової динаміки, резонувати зі світом.

Перефразовуючи, можна сказати, що й перед музеєм (котрий поєднаний із університетом спільним походженням – від Александрійського мусейону) нині стоїть завдання мислити на висоті свого часу, відкинувши аргументи на кшталт "так було завжди".

Саме тому ми прагнемо працювати заради оновлення музеїв, їхньої модернізації та підвищення ваги для суспільства загалом.

Більше інформації:

Офіційна сторінка проекту "Динамічний Музей"

Facebook напрямку "Культурне надбання" Фонду Ахметова

Детальніше про проектЗгорнути