Спецпроект

"РЕГІОНАЛИ" ГОРЛІВКИ ОБІЗВАЛИ СТУСА "ФАШИСТОМ"

У Горлівці Донецької області, на сесії міськради, депутати не підтримали встановлення у місті погруддя поетові-дисиденту Василю Стусу біля школи, де він учителював.

Про це повідомляє ТСН.

За словами присутніх на засіданні, під час обговорення даного питання, депутати від Партії регіонів обізвали письменника "бандерівцем", "фашистом" та звинуватили у "вбивстві наших дітей".

Всього на сесії зареєструвалися 68 депутатів. Віддали свої голоси за встановлення погруддя лише 13 депутатів із необхідних 39.

Варто відзначити, що ні місто, ні бюджет не несли б ніяких витрат на встановлення бюсту. Усі кошти повинна була виділити Горлівська міська партійна організація ВО "Свобода".

Микола Пижов, який виступав проти встановлення погруддя, заявив, що в Горлівці вже є музей Стуса і одна зі шкіл міста названа його ім'ям, хоча "для соціально-економічного розвитку міста Горлівки Стус нічого не зробив".

Натомість депутат запропонував встановити пам'ятники людям, які жили, працювали, захищали Батьківщину від німецько-фашистських загарбників. За словами Пижова, це і маршал Радянського Союзу Іван Пересипкін, Герой Радянського Союзу Борис Котов і інші".

Василь Стус (1938-1985) - український поет, дисидент, політв'язень, помер в ув'язненні. З 2005 року - Герой України.

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".