Спецпроект

У Луганську створили історико-технічний музей ливарного заводу. ФОТО

У Луганську відбулася презентація першого історико-технічного музею в Україні про луганський ливарний завод.

Про це повідомляє Полеміка.

Створення музею почалося ще в 2010 році, зараз деякі його зали також тільки в процесі підготовки. Експонати музею представляють історію луганського ливарного (у різні роки - верстатобудівного, патронного) заводу, і, історію самого міста.

Ідея його створення належить дітям директора луганського заводу Юрія Темника - Ганні та Михайлу. Представлені експонати раніше перебували в невеликому музеї при заводі, але після смерті Темника у музеї настав період занепаду, тому діти директора звернулися до міськради з проханням створити новий. До речі, гроші на реконструкцію будівлі музею і його створення виділялися як з боку міськвиконкому, так і з боку сім'ї Темників.

"Ми бачимо, що в різних країнах зараз музейний бум, незважаючи на сучасні технології, музеї залишаються популярними. І сподіваємося цей музей теж стане популярним серед мешканців Луганська", - розповіла Ганна Темник.

На презентації був показаний ролик, де у жителів Луганська на вулиці запитували різні факти з історії міста, більшість луганчан не мали уяви про луганських особистостей і події. Тому творці музею вважають його актуальним для молоді.

Луганський історико-технічний музей

 

Луганський історико-технічний музей

Архітектор Юрій Юрчак, який працював над проектом музею, у свою чергу, відзначив, що музей буде постійно розвиватися, і є унікальним у своєму роді.

Роми. Ті, що пройшли крізь Голокост

В ніч з 2 на 3 серпня 1944 року в таборі смерті Аушвіц-Біркенау нацисти за кілька годин знищили в газових камерах 3,5 тисячі ув’язнених ромів. Тільки у цьому таборі за роки війни було знищено більш 20 тисяч ромів з 14 країн Європи. Рішенням конференції найбільших ромських організацій світу цей день оголошено Міжнародним днем пам’яті жертв геноциду ромів. В Україні цю дату офіційно встановлено постановою Верховної Ради в 2004 році.

Леся Бондарук: «Справа Юрія Дмитрієва не в обвинуваченні, а в замовленні проти нього…»

«Правда – найдієвіший спосіб проти брехні та беззаконня. Безсовісність Кремля сягає свого апогею. Безсовісно і безцеремонно вони проводять попередню імперську політику, намагаються з «гебешною удалью» викручувати руки новим незалежним державам. Мені соромно… А всередині Росії вирощується новий культ – Путінсько-поліцейський. Гебісти та інші силовики обнагліли вище можливого. Знову починається гонка озброєння, починаються шпигунські процеси… У країні нагнітається істерія «екстремізму», під цю дудку відбуваються найпідліші речі…»

Мустафа Джемілєв: Коли в історії людства окупанти йшли із зайнятої території самовільно та без тиску?

Сталінська депортація у дитячому віці до Середньої Азії, 15 років у тюрмах та колоніях, 303 дні голодування та внесок у повалення радянського союзу, повернення до Криму та створення системи органів національного самоуправління, окупація півострова Росією та заборона в’їзду на Батьківщину, врешті-решт статус живої легенди. Це невичерпний перелік біографічних віражів лідера кримськотатарського народу Мустафи Джемілєва.

Перші залізниці і перші залізничні катастрофи в Україні

Перші залізниці на сучасній території України з’явилися протягом 1860-х років – це була залізниця із Відня через Краків до Львова і Чернівців. На Наддніпрянщині перші колії поєднали Курськ із Харковом, Києвом і Одесою. В кінці 1860-х років сталися і перші залізничні катастрофи, про які я Вам і розповім.